חמישה ימים בשבוע, שעתיים בכל יום. זה הזמן שמקדישות האחיות מקרית מוצקין, דריה ואלכסנדרה לוקשין, לאימוני האתלטיקה הקלה. דריה ואלכסנדרה, שלומדות באורט מוצקין, משתייכות לאגודת האתלטיקה של מכבי חיפה, אליה הגיעו לאחר הצלחות שקצרו בתחרויות הבית ספריות באתלטיקה קלה ובמרוצי שדה.
"אימא שלי למדה באולפן עם אחד המאמנים שעבדו באגודה של מכבי חיפה", סיפרה דריה. "במהלך התחרויות של בתי הספר היסודיים הוא התרשם ממני בגלל כמה הישגים שרשמתי בתחרות. אחרי שזכיתי בריצת 1,000 מ' הוא הציע לאמי שאצטרף למכבי חיפה".
אלכסנדרה הצעירה הלכה בעקבות אחותה, למרות שלא תכננה. "הכיוון שלי היה ללכת לריקודים סלוניים", סיפרה אלכסנדרה. "החלטתי לפרוש בגלל שרציתי להיות עם אחותי, אבל היום אני שם כי אני אוהבת את זה".
בעונה האחרונה היו השתיים שותפות מרכזיות בזכייה של בית הספר באליפות הארצית במרוצי שדה לכיתות ט', אחרי שדריה סיימה ראשונה ואלכסנדרה שנייה בתחרות האישית.באליפויות האחרונות רשמו השתיים לא מעט הצלחות במישור הארצי במסגרת אליפויות ישראל. דריה סיימה ראשונה בריצת 400 מ' משוכות ו-400 מ' עד גיל 17 (גילאי קדטים), ואלכסנדרה סיימה ראשונה בריצת 300, 600 ו-1,000 מ' לילדות עד גיל 15.
דריה, ממה את נהנית בריצה? "פשוט מתמכרים לזה. הרבה שואלים אותי מה טוב בלרוץ, ואני עונה להם שזה הספורט שהכי מושך ומרתק, ושעם הזמן אתה לא יכול בלי זה. אחרי שאחותי הצטרפה אליי, זה רק חיזק ונתן לי יותר כוחות להמשיך".
דריה, שהיא הבכורה במשפחה, לא מסתירה את העובדה שבפני המשפחה ניצבים קשיים כלכליים ומקצועיים שעלולים להקשות על הגשמת השאיפות שלה ושל אלכסנדרה להגיע לאולימפיאדת לונדון ב-2012.
"ההוצאת והשקעה מאוד לא פשוטות. מעבר להוצאות הנסיעה היומיומיות שלי ושלי אחותי, יש לנו הוצאות על הציוד, שכולל ביגוד ונעליים. לצערי, מכבי חיפה לא כל כך עוזרים לנו בזה, ואני רוצה לקוות שלא נצטרך לפרוש בגלל הקשיים האלה. ברור שההתמודדות היומיות עם זה לא עושה לנו חיים קלים.
"יש מצבים שלהורים שלי אין כסף לממן את העלויות, וזה יוצר אצלנו כל הזמן חשש שנצטרך להפסיק להתאמן כי אנחנו יודעות שיש דברים יותר חשובים, כמו לקנות אוכל לבית ולפרנס".
פרט לחמישה אימונים בשבוע על המסלול, מתאמנות שתי האחיות בסופי שבוע באופן עצמאי, ומשלבות בין היתר גם עבודה בחדר כושר.
להשקעה יש גם תוצאות על המסלול, ובאליפות ישראל האחרונה שנערכה והסתיימה בסוף השבוע בהדר יוסף, רשמה דריה בת ה-15 הישג ענק, כשזכתה באליפות ישראל ב־400 מ' משוכות לנשים. לוקשין סיימה את הריצה בזמן של 1:06.50 ושיפרה בכך גם את שיאה האישי ב-30 מאיות השנייה.
אחותה אלכסנדרה סיימה את הריצה במקום הרביעי. קודם לכן, בריצת 400 מ', סיימה דריה שלישית באליפות לנשים. אלכסנדרה סיימה ראשונה ב-300 מ' ושיפרה בשנייה אחת את שיאה האישי. בריצת 600 היא סיימה שנייה ושיפרה את השיא ב-6 מאיות השניה.
ולקינוח נספר, שפרט לאהבת המסלול יש לשתיים אהבה נוספת, והיא קשורה לתחום המוסיקה. דריה מנגנת בכינור ואלכסנדרה בגיטרה. "זה סוג של הרגעה מכל הטירוף ולוח הזמנים הצפוף של כל הריצות, התחרויות והלימודים", מסבירה דריה. והשאלה הגדולה היא, איך עם סדר יום כל כך דחוס הן עדיין מצליחות למצוא זמן לנגן.
דריה: "יש מצבים שלהורים שלי אין כסף לממן את העלויות, וזה יוצר אצלנו כל הזמן חשש שנצטרך להפסיק להתאמן, כי אנחנו יודעות שיש דברים יותר חשובים כמו לקנות אוכל לבית ולפרנס"