הפועל חיפה היא ללא ספק אחת הקבוצות היציבות והטובות העונה בליגת העל ומקומה בטבלה לא מובן מאליו. הקבוצה של רוני לוי ממוקמת במקום השלישי בליגת העל לאחר 20 מחזורים, עם 40 נקודות, במרחק של 5 נקודות בלבד ממכבי ת"א מוליכת הטבלה. אחד השחקנים היותר יציבים ואיכותיים, המזוהים עם הקבוצה, הוא לירן סרדל (29), תושב קרית מוצקין, קשרה האחורי של הפועל ושל הנבחרת הלאומית.
4 צפייה בגלריה
לירן סרדל
לירן סרדל
"לא מזמן ציינתי 300 הופעות בהפועל". לירן סרדל
(צילום: ראובן שוורץ)

סרדל לובש את המדים האדומים מגיל 6 ולא עזב את המועדון בשום שלב בקרירה, הוא אחד השחקנים הכי אהובים בקרב הקהל האדום ונחשב לסמל במועדון של יואב כץ. לירן הוא בנו של מפקד תחנת זבולון לשעבר, תנ"צ אילן סרדל, וכל אחיו משחקים כדורגל בקבוצות שונות.
סרדל ציין 300 הופעות בכל המסגרות במדי הקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה, ובמאזנו 17 שערים (3 העונה), והוא נכנס לרשימת ה־40 כובשים הגדולים בכל הזמנים של המועדון האדום. להזכירכם הוא קשר אחורי ולא חלוץ.
לירן, אפשר להגיד שאתם מפתיעים?
"מפתיעים כן. בתחילת העונה המטרה הייתה פליאוף עליון והשגנו אותה במחזור 20. עכשיו המטרות השתנו שנותרו עוד 7 מחזורים לסיום העונה הסדירה".
את הפליאוף העליון הבטחתם, מה הלאה?
"אני חושב שלהיות ריאליים מקום 3-4, ולהשיג את הכרטיס לאירופה. אנחנו רוצים להתמודד גם חזק בגביע זה יהיה מספק. לעשות אירופה זה לא דבר מובן מאליו, יש לנו קבוצה מאוד טובה עם חומר שחקנים נהדר, אז אפשר לחלום".

אירופה


אתם רק 5 נקודות מהמקום הראשון, אליפות היא מילה גסה?
"זה נכון שאנחנו ברצף טוב, אבל יש המון משחקים. זה לא קלישאתי אנחנו צריכים להסתכל רק על הפועל ירושלים במשחק הבא ולהמשיך ברצף הטוב, ורק אחרי זה להסתכל על הדרבי. אומנם אנחנו 5 נקודות ממקום ראשון אבל זה רחוק מאוד. צריך סגל רחב, ושחקנים איכותיים. מכבי ת"א וחיפה עיבו מאוד את הסגל אז זה רחוק מאוד לדבר על אליפות. יש עוד הרבה משחקים עד לסוף שנה".

4 צפייה בגלריה
לירן סרדל כדורגלן הפועל חיפה
לירן סרדל כדורגלן הפועל חיפה
"רוני בנה סגל מצוין, עם תלכיד טוב". סרדל
(צילום: עוז מועלם)

מה השינוי שעברה העונה הפועל חיפה? איך הגעתם למצב שאתם נראים ככה?
"יש שחקנים איכותיים שרעבים להצליח. הצוות המקצועי כל משחק מכין אותנו בצורה האופטימלית. מגיע לרוני מילה טובה, זה מועדון בלי לחץ ורוני משאיר את כולנו על הקרקע, וזה מצליח לנו".
עברתם מהפכה הקיץ, שים אצבע מה הנקודה הכי חזקה שלכם?
"תלכיד מצוין. יש קבוצה שרצה, עומדת טקטית טוב, אופי. חזרנו מפיגור המון משחקים העונה, זה סוד ההצלחה".
שנת ה־100 של המועדון, נראה שאתם יכולים לזכות העונה בתואר כלשהו?
"כן, גם גביע זו מטרה, רוצים להגיע כמה שיותר רחוק. מקווה שבעזרת השם נעשה את זה ונסיים את העונה הזו עם תואר".
אתה בהפועל חיפה מגיל 6 לא מרגיש תחושת מיצוי? אולי לנסות משהו אחר?
"האמת, החלום שלי היה לצאת לאירופה. טוב לי בהפועל חיפה, אני מרגיש שמעריכים ואוהבים אותי, אין לי תחושות מיצוי, זה בית בשבילי".

רוני לוי


רוני לוי ספג לא מעט ביקורות בעונה שעברה, העונה הוא הפך לקוסם.
"רוני בנה סגל מצוין עם תלכיד טוב, מוציא מקסימום יכולת מכל אחד. הפועל חיפה זה מקום בלי לחץ, זה מה שעשה את ההבדל. רוני מצליח בזה ומשאיר את כולם דרוכים".

4 צפייה בגלריה
 בלם את ההידרדרות. לוי
 בלם את ההידרדרות. לוי
רוני לוי
(צילום: נחום סגל)

למרות ההצלחה הגדולה הקהל לא משתגע וסמי עופר מרגיש ריק במשחקים שלכם.
"הקהל של הפועל חיפה צמא להצלחות. עכשיו שהקבוצה בעונה ממש טובה האוהדים יצאו מהבתים, אנחנו לקראת סוף עונה ויש אנרגיות טובות. מול בית"ר ירושלים הייתה התפנית, היינו במשברון והקהל דחף אותנו מפיגור 2:0 במחצית למהפך. זה התפנית שלנו, אנחנו זקוקים לקהל שלנו מאוד".
מאבק האליפות נראה העונה צמוד מתמיד, מכבי ת"א, מכבי חיפה, אתם והפועל ב"ש, מה הליגה שיוויונית?
"הסגלים של מכבי ת"א, חיפה וב"ש מבחינה תקציבית הכי טובים בליגה. בעוכרנו לא הצלחנו להשיג נקודות מול הגדולות. אנחנו עכשיו לפני סרייה מולם ומקווה שנוציא נקודות מהם".

קראו עוד:

אתם ההוכחה שגם בלי הכסף הגדול אפשר להצליח?
"הרבה דברים צריכים להסתדר בדרך. אנחנו עם שחקנים שמאוד רעבים להצליח, הסתדרו לנו דברים בדרך, אני לא זוכר רצף כמו שעשינו מאז עונת האליפות. אנחנו צריכים להמשיך ככה במומנטום הזה, ואז הדברים ייראו טוב".

יואב כץ


יואב כץ התרחק מאור הזרקורים זה עושה לכם טוב השקט הזה?
"יואב כל היום סביב הקבוצה שמאוד חשובה לו. הוא כל הזמן שואל מתעניין ורוצה לדעת. הקבוצה זורמת לו בדם. הוא בנה פה סגל מצויין בשנת ה־100 ואני מקווה שנצליח להחזיר לו העונה על כל מה שהוא עושה למען המועדון הזה".

4 צפייה בגלריה
הבעלים יואב כץ
הבעלים יואב כץ
הבעלים יואב כץ
(צילום: אורן אהרוני)

לא היו בכדורגל שלנו הרבה סמלים ששיחקו ממחלקת הנוער ועד פרישה באותו מועדון, אומנם אתה בן 29 ורחוק מפרישה אבל יש סיכוי שתישאר בהפועל חיפה עד הסוף?
"כדורגל מאוד דינמי, זה לא דברים שתלויים רק בי. לא מזמן ציינתי 300 הופעות בהפועל חיפה ושיא ההופעות זה 330 ואם זה תלוי בי אז המטרה שלי היא לשבור את השיא"
מי שחקן העונה עד עכשיו מבחינתך?
"יש הרבה שחקנים שעושים עונה טובה: יוספי, מלמד. אנחנו כקבוצה מאוד טובים, אבל הצמד הזה עושים עונה נהדרת והם דוחפים אותם ביחד עם שאר החברים".