אלון חרזי, שחקנה של מכבי חיפה לשעבר וחבר הצוות המקצועי של הקבוצה כיום, הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה נגד הביטוח הלאומי, בה הוא מבקש כי פציעתו במהלך משחק כדורגל תוכר כתאונת עבודה.
1 צפייה בגלריה
אלון חרזי
אלון חרזי
אלון חרזי
(צילום ארכיון: טל שחר)
בתביעה מציין חרזי כי כבר בשנת 1995 הגיש תביעה דומה, אך בביטוח הלאומי הודיעו לו בשנת 2020 כי תביעתו נדחית.
בתביעה הנוכחית מציין חרזי כי בספטמבר 1995, במהלך משחק כדורגל של קבוצת מכבי חיפה מול קבוצת ספורטינג ליסבון, הוא רץ יחד עם שחקן יריב לעבר הכדור. רגליהם של השניים הצטלבו, ותוך כדי נפילה נפצע חרזי בשריר ירך ימין. בשל הפציעה מול ספורטינג ליסבון, טוען חרזי, לא עלה לשחק במשחק הבא של מכבי חיפה מול הפועל תל אביב. אירוע זה, על פי בא כוחו של חרזי, מהווה תשתית ראייתית עובדתית לאירוע המחייב את העברת הסוגיה לבחינת מומחה רפואי מטעם בין הדין.
קראו גם >>>
בא כוחו של חרזי ציין בעתירה, כי בביטוח הלאומי דחו את העתירה, כשהסיבה שצויינה היא כי לא נמצא תיעוד באשר למשחקה של מכבי חיפה מול הפועל תל אביב. לעתירה מצורפת ידיעה חדשותית, לפיה חרזי לא שיחק בשל פציעתו במשחק מול הפועל תל אביב, ובכל מקרה טוען חרזי כי לא ניתן להכחיש את הפציעה במשחק מול ספורטינג ליסבון.
בעתירתו מדגיש התובע כי פציעתו לא נגרמה כתוצאה ממחלה, וכי השפעת העבודה כשחקן כדורגל לא הייתה פחותה בהרבה מהשפעות גורמים אחרים. בית הדין לעבודה נדרש בעתירה להורות לביטוח הלאומי להכיר בפגיעות האורתופדיות של חרזי שנגרמו כתוצאה מעבודתו, ומתבקש למנות מומחה רפואי בתחום האורתופדי שיעמוד על הקשר הסיבתי בין פגיעותיו של חרזי לבין אירוע התאונה בעבודתו.