מתווך דירות מקרית אתא תבע רוכשת דירה בעיר שהגיעה דרכו ולא שילמה לו דמי תיווך. בפסק הדין שניתן השבוע בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות נדרשה האישה לשלם למתווך פיצוי בגובה של 10,000 שקל.
1 צפייה בגלריה
הסכם
הסכם
הסכם תיווך
(צילום: המחשה שאטרסטוק)
בכתב התביעה שהגיש המתווך לבית המשפט טען כי הראה ללקוחה מספר דירות שלא מצאו חן בעיניה. לאחר מכן הציג בפניה דירה בפרויקט חדש בקרית אתא, אולם היא טענה כי היא אינה עונה לצרכיה.
זמן מה לאחר מכן, טען, ראה אותה יוצאת מהבניין שבו מתבצע הפרויקט ונודע לו כי היא רכשה דירה. הנתבעת לא עדכנה אותו על כך ולא שילמה לו עמלת תיווך. לאור זאת ביקש מבית המשפט לחייב אותה בתשלום עמלת התיווך בגובה של כ-30 אלף שקל.
קראו עוד >>
בכתב ההגנה טענה הלקוחה, כי כאשר הגיעו יחד לראות את הדירה היא אמרה למתווך כי אין בכוונתה לשלם דמי תיווך מאחר שכבר ראתה דירה בבניין. כמו כן, טענה כי הוא צריך לקבל את העמלה שלו מהקבלן ולא ממנה.
באותו מעמד טענה, החליטה שלא לרכוש את הדירה. חמישה חודשים לאחר מכן ראתה פרסום נוסף של הפרויקט ורכשה דירה בקומה אחרת בבניין. כמו כן, טענה כי החתימה על טופס התיווך אינה שלה.
בפסק הדין קבע השופט, כי על הלקוחה לשלם למתווך 9,360 שקל בתוספת 250 שקל הוצאות משפט. "בהתייחס לטופס שצורף לכתב התביעה, טענה הנתבעת, כי חתימתה על גביו זויפה, אולם לא הביאה ולו ראשית ראיה לכך - לא תלונה למשטרה ואף לא חוות דעת או מסמך כלשהו ממומחה לזיהוי כתב יד", כתב השופט מוטי כהן.