תכנית פינוי בינוי למתחם צבא קבע בקרית ים, ששוויה מוערך ב. ש, אושרה על ידי הוועדה המחוזית חיפה, בישיבתה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
שכונת צבא קבע בקרית ים
שכונת צבא קבע בקרית ים
מתחם צבא קבע בקרית ים
(הדמיה: בר לוי דיין אדריכלות)
התכנית שאושרה משתרעת על כ-48 דונם ותכלול הקמת 12 מגדלים, 1,450 דירות חדשות, במקום 224 קיימות. התכנית משלבת שטחי תעסוקה ומסחר, חזיתות מסחריות ופיתוח שטחי ציבור לרווחת התושבים. את הדיירים ליוותה לאורך הפרויקט חברת אביבים.
קראו עוד >>
אלכס מריאש, מנכ״ל הכשרה התחדשות, הכשרת הישוב בע"מ, החברה שתבצע את הפרויקט: "אישור התכנית מהווה הבעת אמון של הועדה בתכנית אשר יזמנו ובקרית ים. אנו מודים לראש העיר דוד אבן צור, למינהלת להתחדשות עירונית, למהנדס העיר קריית ים ולמתכננת המחוז על התמיכה והליווי לאורך כל שלבי התכנית. העבודה המשותפת איפשרה לנו לבנות תכנית טובה ואיכותית, אשר בטוחני כי תמשוך תושבים רבים שיהנו מאיכות חיים וסטנדרט בנייה גבוה בקרית ים הצומחת".
ראש העיר, דוד אבן צור, מסר תודותיו למנכ"ל אלכס מריאש ולכל צוות הכשרת היישוב, למהנדס העיר קריית ים ולמינהלת להתחדשות עירונית קרית ים על קידום התכנית.
בנוסף, ציין לטובה את התושבים ובעלי הדירות של המתחם, על אמונם ומערבותם לסייעו לקדם את המהפך של שיכון צבא קבע.
תכנית זו מצטרפת לתכנית אג"ש אשר כבר מאושרת ונמצאת בתהליכי קידום מול יזמים, ולתכניות צה"ל, יוספטל ולכיש שנמצאות בשלבי תכנון שונים.
בעיריית קרית ים ציינו כי אישור התכנית מהווה הוכחה נוספת לאמון הרב של הועדה המחוזית וגופי התכנון בקריית ים כעיר החוף של הצפון, אשר תקלוט בשנים הקרובות אלפי תושבים חדשים, זוגות צעירים ומשפחות.
עו"ד בלהה מצגר, שותפה בחברת אביבים: "ההתקדמות יוצאת הדופן לאישור התוכנית מעידה על הבעת האמון של הדיירים, של העירייה ושל וועדות התכנון. אנו גאים להוביל יחד עם חברת הכשרת הישוב את אחד הפרויקטים הגדולים ביותר באזור הצפון.
"אנו סמוכים ובטוחים, כי הפרויקט הזה הינו הסנונית הראשונה בפרויקטים מסוג "פינוי בינוי" בהקפי ענק באזור הצפון, אשר יסייעו בהעלאת איכות החיים של התושבים, מתן פתרונות מיגון הן מפני טילים והן מפני רעידות אדמה. אנו שמחים להוכיח לדיירים אשר נתנו בנו את האמון, כי "פינוי בינוי" אינו אגדה שיכולה להתממש רק במרכז הארץ וכולנו תקווה שבשנים הקרובות יותר ויותר מתושבי הצפון יזכו להיות חלק מהיוזמה המבורכת הזו".