כלב בעייתי: בעל דירה ברחוב הוגו מולר בקרית אתא פנה לבית משפט השלום בקריות בבקשה להוציא מהדירה את השוכרת שלו, שלטענתו לא משלמת את דמי השכירות על פי ההסכם ובנוסף הכלב הגדול שלה הורס את הדירה וגם מפריע לשכנים.
2 צפייה בגלריה
הכלב הורס את הדירה
הכלב הורס את הדירה
הכלב הורס את הדירה
(צילום: shutterstock)
בין הצדדים נחתם, בחודש מרץ השנה, חוזה להשכרת דירה ברחוב הוגו מולר בקרית אתא תמורת תשלום חודשי בסך 2,750 שקלים, בתוקף עד חוש אפריל 2024. השוכרת התחייבה להעביר לבעל הדירה 12 צ'קים, לתשלום שכר הדירה, אבל העביר רק 9 צ'קים בטענה כי נגמר לה פנקס הצ'קים, והיא תזמין בבנק ותעביר לבעל הדירה בהקדם.
לדברי בעל הדירה היא לא עשתה זאת וכל פעם העלתה סוגיה אחרת שלא לרוחה, כמו טענה שהמזגן לא מקרר, טענה שבעל הדירה דחה על הסף בשל היותו המזגן בדירה חדש. בהמשך, התנתה העברת הצ'קים בהנחה שתקבל בתשלום דמי השכירות או בתשלום חשבון החשמל במקומה. "התברר שהשוכרת כלל לא התכוונה לקיים את החוזה ולהשלים צ'קים נוספים", צוין בתביעה.
לטענת בעל הדירה, השוכרת גם לא שילמה את הצ'קים שכן נתנה, ביקשה ממנו כל פעם לא להפקיד ושתמתין עד שהיא תעביר לו את התשלום אחרת הצ'ק יחזור. "פעם אחת הצ'ק חזר מסיבה טכנית. השוכרת שילמה את התשלום החודשי רק לאחר רדיפה ובקשת התובע וקיזזה ממנו שלא באישור סכום כדי לתקן את התריס שהכלב שלה נשך והרס. ולמיטב ידיעתי גם לא תיקנה בסוף".

2 צפייה בגלריה
בעלת הדירה שלחה מכתב התראה
בעלת הדירה שלחה מכתב התראה
בעל הדירה פנה לבית המשפט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
התובע טען בתביעה כי השוכרת מחזיקה בדירה כלב גדול שגרם נזקים לדירה וגם מפריע מאוד לשכנים, שמתלוננים על כך. בתגובה טענה השוכרת כי גם השכנים עושים דברים שמפריעים לה. "בנוסף הכלב עושה נזקים רבים בדירה, הרס וקרע רשת חלון ואכל ושבר תריס חלון, ובכמה מקומות גירד את הקירות וממש חפר חורים. אציין שהשוכרת קיבלה את הדירה לאחר שיפוץ קומפלט חדשה ממש. בנוסף השוכרת מסרבת לשלם את חשבון החשמל החל ממתי שנכנסה לדירה".

קראו עוד:

לטענת התובע, השארת השוכרת בדירה גורמת לו לנזקים גדולים, במיוחד לאור התנהלות הכלב הגדול שלה. לדבריו, היא הפרה חוזה באופן מובהק לאחר שלא הפקידה בידיו את יתר הצ'קים להבטחת תשלום שכר הדירה. התובע ביקש שבית המשפט להורות על פינוי השוכרת וכן לחייב ואתה בתשלם של 28,230 שקלי בגין תשלום יתרת חודשי השכירות, חשבון חשמל שלא שולם, נזקים, אגרת בית משפט ועוגנת הנפש שגרמה לו.
טרם הוגש כתב הגנה בתיק.