ועדת המשנה לתוכניות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה תוכנית להוספת מרפסות תלויות, מעל לשביל ציבורי, מבלי לפגוע באפשרות המעבר של הולכי הרגל, בבניין מגורים ברחוב נמיר 5 בקרית ים.
2 צפייה בגלריה
קרית ים
קרית ים
קרית ים
(צילום: באדיבות עיריית קרית ים)
מהתוכנית שהוגשה עולה, כי מדובר בבניין בן 10 קומות, בהן 8 קומות מגורים, קומת מחסנים וקומה מסחרית ובסך הכל 32 יחידות דיור. שטח הפרויקט 0.42 דונם, כאשר השטח העיקרי למגורים הוא 2,716 מ"ר.
במהלך הדיון הציג עורך התוכנית את הפרויקט המוצע והתייחס לחוות הדעת התכנונית המוקדמת שלא העלתה סוגיות מהותיות. נציג הוועדה המקומית ציין כי כבר יצא היתר לתוכנית הקודמת שאושרה וחלק מהמרפסות כבר נבנו והציע כי המרפסות יהיו אחידות מבחינה עיצובית.

2 צפייה בגלריה
מרפסות תלויות
מרפסות תלויות
מרפסות תלויות
(צילום אילוסטרציה: מיכל ראובן)
הובהר כי מדובר בהנחיות אליהם יש להתייחס בשלב הרישוי. עלה הנושא כי המרפסות מוצעות מעל לדרך בבעלות העירייה וכי העירייה יכולה להיות חשופה לתביעות נזיקין.
כמו כן, הועלתה סוגיית רישום המרפסות שכאמור נמצאות מעל חלקת הדרך שהיא בבעלות העירייה, והובהר כי נושא הרישום כבר נבחן בתוכנית הקודמת (ושכבר יצאו מכוחה היתרים) ובה נקבע כי הרישום יקבע במסגרת תשריט חלוקה בעת מתן היתר בנייה.

קראו עוד:

הוועדה המחוזית אישרה לקדם את התוכנית כפי שהוצגה ולהפקיד אותה תוך ביצוע מספר שינויים תכנוניים. לעורכי התוכנית ניתנה אורכה של חצי שנה על מנת להשלים את השינויים ולהפקיד את התוכנית.
פורסם לראשונה: 08:08, 01.07.24