כבר הרבה שנים נחשבת שכונת ביאליק דרום הוותיקה, בקרית ביאליק, לאזור מועדף על משקיעי נדל"ן ומחפשי מציאות. יש בה שילוב של כמה גורמים: דירות קטנות בבנייני רכבת, קומת קרקע וקומה ראשונה, עם גינה ושטח צמוד גדול (רחובות חרמון וההגנה), ודירות גדולות יחסית בבניינים בני שלוש קומות (רחוב הגליל).
5 צפייה בגלריה
קריות
קריות
צומת מוצרט
(צילום: גיל נחושתן)
מי שרוכש דירת קרקע, יש לו למעשה סוג של בית כמעט פרטי, עם גינה גדולה צמודה, במחירים נמוכים במיוחד. השכונה נמצאת בקרבת קווי תחבורה עיקריים, המטרונית, מוסדות חינוך, מרכזי הקניות בצומת קרית אתא (ביג קריות, IWAY צומת קרית אתא) במרחק שתי תחנות אוטובוס או עשר דקות ברגל, ועם זאת שכונה שקטנה יחסית.
המחירים: דירות 2.5 חדרים, בשטח 42 מ"ר, נמכרות במחירים בין 600 מאות ל-700 מאות אלף שקל. דירות 4 חדרים, בבניינים ברחוב הגליל נמכרות בין מיליון ל-1.2 מיליון שקל.

5 צפייה בגלריה
המתחם המיועד לפינוי-בינוי
המתחם המיועד לפינוי-בינוי
מיועד לפינוי-בינוי. מתחם הגליל
(צילום: נחום סגל)

משקיעי הנדל"ן יוכלו לבחור באחת משתי האפשרויות: לנסות לקנות שתי יחידות דיור אחת מעל לשנייה, לחבר ולבנות לעצמם סוג של וילה במחיר מצחיק או להשכיר את יחידות הדיור, כאשר התשואה המובטחת גבוהה בסוג כזה של יחדיות משמעותית לעומת בדירות גדולות.
בנוסף, ביאליק דרום מיועדת לעבור הליך של התחדשות עירונית, מה שמנבא רווח משמעותי כאשר השכונה תעבור את השינוי המתוכנן.
אלי וניסים שושנה, מתיווך עמית, עובדים בביאליק דרום עשרות שנים ומכירים כל נכס בשכונה. אלי: "נניח שיש לך 1.5 מיליון שקל פנוי להשקעה. אתה יכול לקנות שתי יחידות קטנות בביאליק דרום במחיר 1.2- 1.4 מיליון שקל, לשפץ קלות ואז להשכיר כל אחת מהן תמורת 2,500 שקל. זאת אומרת הכנסה חודשית נאה של 5,000 שקל. אם באותו כסף אתה קונה דירה 4 חדרים, תוכל להשכיר אותה במקסימום 4,000 שקל.

5 צפייה בגלריה
שדרה מסחרית
שדרה מסחרית
שדרה מסחרית בביאליק דרום
(הדמיה: ערן מבל אדריכלים)

ברחוב הגליל, בדירות הגדולות יחסית, היו שחילקו כל דירה לשלוש יחידות דיור ודמי השכירות שם נעים בין 4,500 ל-6,000 שקל בחודש. זו עסקה מצוינת להשקעה של 1.1 מיליון שקל. בנוסף, כמעט ברוב היחידות בשכונה, יש אפשרות לתוספות בנייה, מה שמשביח מאוד את הנכסים. אין ספק שלמשקיעים, יש בשכונה הזו הרבה אפשרויות והזדמנויות".

5 צפייה בגלריה
שדרה מסחרית
שדרה מסחרית
כ-10.000 מ"ר של מסחר וכ-69 אלף מ"ר משרדים. השדרה המסחרית
(הדמיה: ערן מבל אדריכלים)

יצוין, כי בחודשים האחרונים עיריית קרית ביאליק מקדמת להפקדה תוכנית להקמת מתחם תעסוקה, מסחר, משרדים ומגורים בשילוב פארק פס הירק בדרום העיר. מדובר במתחם בו נמצאים כיום משרדי קק"ל בשכונת ביאליק דרום, בסמוך לבית הספר אורט קרית ביאליק ולמתחם BIG. במסגרת התוכנית ישונה ייעוד הקרקע לשטחי מסחר ותעסוקה, מגורים, מבני ציבור ושטח ציבורי פתוח.

5 צפייה בגלריה
שדרה מסחרית
שדרה מסחרית
גשר מעל לשדרות ההסתדרות מצפון וחיבור לטיילת שמעון פרס
(הדמיה: ערן מבל אדריכלים)

קראו עוד:

במתחם המתוכנן תוקם שדרה מסחרית הפונה לשדרות ההסתדרות. השדרה תחצה על ידי פס הירק אשר ייצור רציפות של פארק עם שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים על ידי מעבר עילי של גשר מעל שדרות ההסתדרות מצפון וחיבור לטיילת שמעון פרס-נחל הגדורה מדרום.