הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה את בקשת חברת "א.פ.י נתיב ייזום פרויקטים בע"מ", להגדיל את מספר יחידות הדיור בשכונה החדשה שהיא בונה בצפון קרית ים, "בית בים" בכ-50 אחוז, מ-174 יחידות דיור ל-217 יחידות דיור, תוספת של 76 יחידות דיור. עם זאת, קבעה הוועדה כי היא ישנה הצדקה להגדלת מספר יחידות הדיור בשכונה, אבל לא בהיקף שהתבקש.
2 צפייה בגלריה
מתחם פרטי של מגורי בוטיק על הים
מתחם פרטי של מגורי בוטיק על הים
מתחם פרטי של מגורי בוטיק על הים
(הדמיה: "סנאפשוט")
בית בים הוא פרויקט הכולל, נכון לעתה, 15 בנייני בוטיק בני שלוש קומות לבד. מבחר דירות 3-4-5 חד, דירות גן ופנטהאוזים גדולים. החברה משווקת את הפרויקט כחלק מהריוויירה הצפונית החדשה בישראל, בין הפרויקטים הבודדים בישראל שנבנים על קו החוף. התוכנית אושרה בשנת 2018, ובישיבה האחרונה של ועודת התוכניות שליד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה נדונה בקשת החברה להגדיל את מספר יחידות הדיור ל-217. כן הציעו היזמים להוסיף שטחים עיקריים עבור מרפסות ושטחי שירות.
במהלך הדיון נדונו היבטים שונים של שינוי התוכנית, בכלל זה הגדלת של המרפסות וביטול ההוראה בדבר הקמת בריכות שחייה במתחם. ראש העיר, דוד אבן צור, שנכח בדיון ביקש לקבל את התוכנית ומהנדס העיר ציין כי בכל מתחם יש מענה לשטחי ציבור. כן ציין, כי בתחילה הוגשה התוכנית עם 250 יחידות דיור, אבל העירייה התנגדה.

2 צפייה בגלריה
דוד אבן צור
דוד אבן צור
ביקש לקבל את התוכנית. דוד אבן צור
(צילום: נחום סכל)

בהחלטת הוועדה נקבע: "הוועדה השתכנעה כי ישנה הצדקה תכנונית לתוספת יח"ד, אולם לא בהיקף שהוצע בתוכנית.
זאת, כדי לשמור על מתחם מגורים ייחודי ובהתחשב במיקומה הייחודי של השכונה (תפישה תכנונית שעמדה בבסיס הקידום התכנית המאושרת שאותה תכנית זו מבקשת לשנות) ובהתחשב באופי הבנייה המקודם בשאר חלקי העיר העוברים הליכי התחדשות עירונית אינטנסיביים ביותר.
הוועדה סבורה שתכנית הבינוי המוצעת המגדילה את תכסית הבינוי מ־40 ל-60 אחוז ומוסיפה יח"ד כאמור, מגדילה באופן משמעותי את הצפיפות ומצופפת את הרקמה הבנויה".

קראו עוד:

הוועדה קבעה כי כדי להוסיף יחידות דיור, היזמים צריכים לתקן את התוכנית כך שגודל הממוצע של הדירות יעמוד על 105 מ"ר, עם מרפסות בגודל 28 מ"ר, לעומת גודל ממוצע של 128 מ"ר בתוכנית המאשרת. כן יש להציג אישורים מרפאל ומשרד הביטחון על התוכנית החדשה.
ההצעה התקבלה ברוב קולות וגברה על ההצעה הנגדית, שהוגשה בידי ראש עיריית קרית ביאליק וחבר הוועדה המחוזית, אלי דוקרוסקי, שביקש לאשר את התוכנית כפי שאושרה בידי הרשות המקומית והוועדה המקומית לתכנון ובנייה.