עמותת אקים תשקיע 41 מיליון שקל בהקמת מרכז שיקום חדש ומודרני בכפר ביאליק, במקום מרכז "גן אור", הפועל כיום בקרית אתא. לאחרונה נערך טקס הנחת אבן פינה לבית ספר לחינוך מיוחד ומרכז יום לבוגרים, של עמותת אקים חיפה, הנחשבים למתחם השיקום העדכני ביותר באזור הצפון, שייעודו להעניק את טיפול בסטנדרט גבוה.
2 צפייה בגלריה
שלושה מתחמים וחצר. גן אור החדש
שלושה מתחמים וחצר. גן אור החדש
שלושה מתחמים וחצר. גן אור החדש
(הדמיה: אקים חיפה)
מתחם גן אור החדש יכלול שלושה אגפים וחצר, אשר יפעלו כיחידות נפרדות, אך יקושרו ביניהם ליצירת רצף טיפולי: בית הספר וגן הילדים שיכללו כיתות, חדרי טיפול מטבח לימודי וכו'; מרכז יום עם מתחם כיתות, חדרי טיפול' סדנאות אומנות וגינון; אגף שירותים משותפים עם בריכת שחייה טיפולית, אולם ספורט, מטבח מבשל וחדרי טיפול, שיעוצבו כך שיוכל לשמש גם את הקהילה המקומית; חצר עם משתלה טיפולית, פינת חי, אזור לגינון טיפולי ומתחם לרכיבה טיפולית.
קראו עוד >>
"אנו שואפים להעניק את הטיפול המיטבי ביותר לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית על מנת שיצליחו להביע את עצמם בצורה הטובה ביותר, יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהם וישתלבו בחברה בה הם חיים. על מנת להשיג מטרות אלו, אנו צריכים מתקנים בנויים בסטנדרטים הטובים ביותר, מצוידים בטכנולוגיות העדכניות ביותר ומאויישים באנשי צוות מקצועיים.
מתחם גן אור הנוכחי, שנבנה לפני כ-40 שנה, ממוקם באזור התעשייה קרית אתא, וכתוצאה מגידול בכמות המטופלים ושינויים רבים שעבר לאורך השנים, הוא אינו מותאם לסטנדרטים המודרניים והעדכניים של מרכזי טיפול ושיקום. בנוסף, האזור עתיר התעשייה בו ממוקם המתחם מגביל ומקשה על פעילויות חוץ ויציאה לקהילה, וזה כשלעצמו מונע מהילדים והבוגרים כאחד לממש את מלוא יכולותיהם וצרכיהם", ציינה מיכל סגל, מנכ"לית עמותת אקים חיפה.
2 צפייה בגלריה
שלושה מתחמים וחצר. גן אור החדש
שלושה מתחמים וחצר. גן אור החדש
גן אור החדש
(הדמיה: אקים חיפה)
מזה שנים מחפשת עמותת אקים חיפה שטח להעתיק אליו את מתחם גן אור, ובשנת 2012 נתנה המועצה האזורית זבולון הסכמתה להקצות שטח לטובת הקמת המתחם. המתחם החדש עתיד לקום על קרקע בשטח של כ-10 דונם בכפר ביאליק, בסמיכות לשכונת מגורים, שתאפשר לחברים להיות חלק מקהילה פעילה ואת שילובם בחיי השכונה. בנוסף, המתחם נמצא בצמוד לנחל הגדורה, שלאחרונה נבנתה טיילת לאורכו, כך יוכלו חברי גן אור לצאת לטייל למרות מוגבלותם הפיזית, פעילות שכיום נמנעת מהם.
עמוס נצר, ראש המועצה אזורית זבולון: "המועצה החליטה להקצות שטח למרכז חשוב זה של אקים. הוא מתווסף לבתי ספר מיוחדים נוספים להם אנו מסייעים, כמו "צוהר לטוהר" לילדים בעלי לקויות, כפר "אהבה" לילדים בסיכון, כפר הנוער הדתי ואחרים. החינוך הוא ערך חשוב עבורנו ומוסד אקים החדש יהווה תרומה חשובה מאוד לכל ילדי הצפון וגם לבוגרים הזקוקים לו. החברה הכלכלית שלנו היא המנהלת של פרויקט ההקמה, וזהו אחד הפרוייקטים הגדולים והחשובים שלה".
סגל מוסיפה כי תאריך סיום משוער לבינוי הינו אוגוסט 2022, ותאריך כניסה משוער - ספטמבר 2022. לדבריה, הסכום המשוער של הבינוי עומד על 41 מיליון שקל, שאקים חיפה גייסה עד כה את רובו ממשרד החינוך, המוסד לביטוח לאומי וקרן שלם. אנשי העמותה יוצאים בימים אלו לגיוס הסכום שנותר. ניתן לתרום בכתובת -https://bit.ly/30talvh או באמצעות אפליקציית ביט לטלפון 054-2590816.