"למרות הבטחות מפורשות שניתנו לנו כי פרויקט התחדשות עירונית במתחם הפרטיזנים בצור שלום יקודם בהקדם, זה תקוע, ועדיין לא רואים עד מתי. מצב הבניינים שם רק הולך ומחמיר ולא רוצה לחשוב מה יקרה לבתים הללו אם חלילה תהיה רעידת אדמה או מלחמה" - כך אמר השבוע שלום כנפו, נציג הדיירים בפרויקט התחדשות עירונית במתחם.
2 צפייה בגלריה
דירה בשכונת צור שלום
דירה בשכונת צור שלום
דירה בשכונת צור שלום
(צילום: פרטי)
לדברי כנפו, האפוטרופוס של אמו, הדיירים הגיעו להסכם עם חברת שובל לגבי פרויקט גדול של התחדשות עירונית במספר מבנים ברחובת לוחמי הגטאות, הפרטיזנים וז'בוטינסקי, בסך הכל 176 יחידות דיור, רובם בבעלות עמיגור.
לדבריו, כבר נערכו מספר פגישות, כולל עם ראש העיר, אלי דוקורסקי, וניתנו הבטחות מפורשות שהפרויקט יקודם בקצב מהרי, אבל בחודשים האחרונים חלה עצירה, לאור העובדה שהעירייה מכינה בעצמה תוכנית עירונית להתחדשות עירונית, במסגרתה ייקבע לגבי כל מתחם בעיר מה ניתן או לא ניתן לבנות.

2 צפייה בגלריה
דירה בשכונת צור שלום
דירה בשכונת צור שלום
דירה בשכונת צור שלום
(צילום: פרטי)

כנפו: "שום דבר לא זז, זה נמשך ונמשך והמצב רק מחמיר. אימא שלי, ניצולת שואה, מפחדת לקום מהמיטה כדי שחלקים מהתקרה לא יקרסו עליה. שוב יגיע החורף ושוב הצפות של דירות שם. אמא שלי גרה שם מאז שבנו הבניינים, בשנות ה-60 של המאה הקודמת, והיא גרה בקומה שלישית, הכי מסוכן.
"כבר בסוכות בשנה שעברה הייתה הרמת כוסית ואמרו לנו שזה מתקדם והכל יהיה בסדר, ושתוך כמה חודשים תוכנית האב תהיה מוכנה. פתאום זה לא זז, יש בעיה עם יועצים וחוות דעת, אני לא יודע עם מה, אבל זה תקוע".
לדברי כנפו, ברגע שהתוכנית תאושר ההליכים יהיו מהירים כיוון שלחברה שובל הוקצה מגרש בשכונה, שם ייבנה בניין חדש ולשם יעברו הדיירים מהבתים שיפונו.

קראו עוד:

כנפו ניהל התכתבות עם ראש העיר, אלי דוקורסקי, בה ציין את חומרת המצב: "אלי יש לי תחושה שזה לא הולך להתקדם לשום מקום. במשך 6 חודשים אתה אומר זה מתקדם, עושים צעד קדימה חוזרים עשרה אחורה. יש תחושה לצערי שלא רוצים לקדם, הבטחת לי שתוך חודשיים יהיו תוכניות ואין קצה של חוט, חיי הדיירים בסכנה. הדיירים כל יום זועקים ובוכים לי, עכברים וכל מיני מזיקים יש להם בבתים, תקרות נופלות וכו'".
ראש העיר השיב לו כי התוכנית מתקדמת על פי חוק ונהלים.
עיריית קרית ביאליק בחרה שלא להגיב לטענות.