הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות דחתה בקשה של יזם פרטי לקדם תוכנית לבנייה בפרויקט ברחוב זבולון בקרית ביאליק, בטענה כי בנייה כזו עלולה לגרום לעומסי תנועה במקום. במקביל, מקדמת עיריית קרית ביאליק תוכנית לבנייה ציבורית באותו אזור בדיוק, למרות טענות התושבים שהדבר יגרום לעומס תחבורתי גדול.
3 צפייה בגלריה
רחוב זבולון בקרית ביאליק
רחוב זבולון בקרית ביאליק
רחוב זבולון בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות דנה לאחרונה בבקשה של חברת י.ד.יזמות בנייה וניהול פרויקטים לקדם פרויקט במסגרת תמ"א 38, במסגרתו יתווספו 19 יחידות דיור ל-18 יחידות קיימות, ברחוב זבולון בקרית ביאליק.
בבקשה צוין, כי בכוונת היזמים להוסיף למבנה קיים עוד 3 קומות ובסך הכל תוספת של כ-2,317 מ"ר. היזמים ביקשו חריגה בקו הקדמי של הבנייה עבור מרפסות וכן הוסיפו עוד 16 חניות ל-18 חניות שיש כיום לאותו מבנה.

3 צפייה בגלריה
רחוב זבולון בקרית ביאליק
רחוב זבולון בקרית ביאליק
"כל תוספת בנייה, ציבורית או פרטית, תחמיר את המצב". רחוב זבולון בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

התוכנית נדונה בישיבה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות וההחלטה הייתה כי בשלב זה אי אפשר לאשר את הפרויקט: "לאור כמות יחידות הדיור הגבוהה המוצעת באזור אורבני קיים, בו כבר עתה יש עומס תחבורתי חריג, מחליטה הוועדה לשוב ולדון בבקשה לאחר הגשת סקר תנועה לעניין השפעת תוספות יחידות הדיור על הרחובות הגובלים. הסקר יבוצע על ידי הרשות המקומית ע"ח מבקש ההיתר".
יצוין, כי באותו אזור מבקשת העירייה לקדם פרויקט גדול של בניית מבנה ציבור, בגובה של 6 קומות, עם זכויות בנייה המשתרעים על 6,735 מ"ר, מתוכם 4,715 מ"ר מעל הקרקע. חלק מהמיזם אמור לקום על חלק משטח פארק זבולון הסמוך. התוכנית הוגשה, בוטלה וכפי שפורסם בלעדית במיינט קריות לפני מספר שבועות, הוגשה שוב לאישור הוועדה המחוזית.

3 צפייה בגלריה
תיערך התייעצות בנוגע לעקירת עצים בשטח. פארק זבולון
תיערך התייעצות בנוגע לעקירת עצים בשטח. פארק זבולון
חלק מפארק זבולון יופקע לטובת בניית מוסדות
(צילום: נחום סגל)

תושבי האזור, באמצעות עו"ד מימון פאר מנהלים מאבק נגד הקטנת הפארק תוך טענה כי קידום בניית מבנה הציבור יגרום לפקקי תנועה באזור. עו"ד פאר, בעקבות דחיית הבקשה של היזם הפרטי להגדיל יחידות דיור באותו אזור: "יצא המרצע מהשק. עמדת הוועדה בעניין תכנית התמ"א מאשרת את עמדת התושבים כי מדובר ברחובות צרים בעלי עומס תחבורה חריג כבר עתה ושכל תוספת בנייה, ציבורית או פרטית, רק תחמיר את המצב. אני קורא לעירייה לבצע את הסקר תנועה כפי שדרשה הוועדה באמינות ובשקיפות הראויה".

קראו עוד:

יצוין, כי העירייה דחתה על הסף את טענות עו"ד מימון לגבי הפרויקט המדובר וטענה: "העירייה לא הפסיקה מעולם את קידום התוכנית. התוכנית הקודמת נסגרה וכעת מוגשת מחדש היות והוכנסו בה שינויים שסוכמו עם התושבים, כמו הוספת שטחי חנייה, הרחבת שטחים ירוקים, הריסת מתנ״ס דן המיושן שיועבר למבנה החדש שייבנה, שיכלול מטרות חינוך וקהילה נוספות ועוד.
"ההתנגדות הפוליטית לשיפור האקלים המיטבי של פעילות האזרחים הוותיקים בקריה ושל בניית גנים לילדים על רצף האוטיזם ומטרות לטובת הקהילה".
פורסם לראשונה: 08:38, 04.02.24