ועדת ערר לתכון ובנייה במחוז חיפה דחתה התנגדות שהגישו שכנים לבניית בניין חדש, במקום בניין ישן, ברחוב חנה סנש בשכונת צור שלום בקרית ביאליק. הוועדה קבעה כי ההקלות שמבקשים יזמי הפרויקט אינן חריגות. כן טענו שחלק מטענות המתנגדים, כמו גידול נפחי התנועה, לא נסמכו על חוות דעת מומחים. היזם יוצג בערר על ידי עו"ד משה יונאי.
1 צפייה בגלריה
הבניין המתוכנן ברח' חנה סנש
הבניין המתוכנן ברח' חנה סנש
הבניין המתוכנן ברח' חנה סנש
(הדמיה: אדריכל מרסלו מרינברג)
החברה ביקשה להרוס מבנה קיים ולבנות במקומו בניין חדש, בן 4 קומות, עם חמש דירות. החברה ביקשה תוספת של כ-100 מ"ר מעל השטח המותר וחריגה מקו הבניין. על פי התוכנית, קומת העמודים בבניין תהפוך לקומת מגורים.
בעלי החלקות הסמוכות לבניין המתוכנן הגישו התנגדות, בטענה שהמבנה החדש ייצור עמוס תחבורתי, יגדיל את הצפיפות עקב תוספת יחידות הדיור ונפגע באיכות החיים עוקב תוספת קומות מעל המותר.
קראו גם >>
הוועדה המקומית אישרה את התוכנית, אבל השכנים הגישו ערר לוועדה המחוזית, בה טענו כי תוספת של 25 אחוז במספר יחידות הדיור היא תוספת משמעותית, במיוחד בתקופה שלכל דייר יש שתי מכוניות. לדבריהם, הדבר ייצור עומס תחברתי בכביש צר שמשרת את תושבי הרחוב. התוכנית המקורית של הכביש, לטענת השכנים, נועדה לשרת שכונה של בנייה נמוכה ומספר יחידות דיור נמוך.
הוועדה המקומית דחתה את הטענות: "מדובר בהקלה המצויה בשיקול דעת הוועדה המקומית, אשר בחנה אותה ומצאה כי יש לאשר בנסיבות של מיקום המקרקעין ואי שינוי אופי הסביבה הקרובה. בין השאר מצא מהנדס העיר קרית ביאליק כי התשתיות, החניה, מבני הציבור והשטחים הפתוחים בסביבתה נותנים מענה לצרכים הנובעים מתוספת יחידת הדיור".
עו"ד יונאי ציין, כי מספר החניות במבנה החדש הוא מעבר לנדרש, ותוספת יחידת דיור אחת לא תשנה את אופי האזור. כן טען כי השכנים לא הגישו חוות דעת של מומחה תנועה כדי לבסס את טענתם.
בסופו של דיון, דחתה הוועדה המחוזית את הערר, וציינה: "לא התרשמנו כי מבחינת ההשפעה על הסביבה, תוספת יחידת הדיור החמישית או חריגה של 30 ס"מ מקו הבניין, הן אלו שיהפכו את הקערה על פיה, באופן שיָטֵה את הכף לכיוון דחיית בקשת ההקלה, חרף ההצדקה התכנונית לה".
פורסם לראשונה: 07:43, 11.04.21