הבוקר (יום ה') הותר לפרסום, כי צה"ל ושב"כ חילצו אתמול את גופותיהם של מיה גורן ורביד כץ ז"ל, מקיבוץ ניר עוז שנרצחו בשבת השחורה של 7 באוקטובר במתקפת מחבלי החמאס על קיבוץ ניר עוז ושגופותיהם נחטפו לרצועת עזה. כמו כן חולצו גופותיהם של רס"ר (מיל.) אורן גולדין, חבר כיתת הכוננות של קיבוץ ניר יצחק ושל סמ"ר תומר אחימס מלהבים וסמל קיריל ברודסקי מרמת גן זיכרונם לברכה, שנפלו אף הם בקרב ב-7 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: רביד כץ, קיריל ברודסקי, תומר אחימס, מיה גורן , אורן גולדין זכרם לברכה
מימין לשמאל: רביד כץ, קיריל ברודסקי, תומר אחימס, מיה גורן , אורן גולדין זכרם לברכה
מימין לשמאל: רביד כץ, קיריל ברודסקי, תומר אחימס, מיה גורן , אורן גולדין זכרם לברכה
(צילום: באדיבות המשפחות)

במהלך מבצע של כוחות אוגדה 98, בהובלת חוקרי ורכזי השב"כ, חולצו הגופות ממרחב חאן יונס, כשבמבצע החילוץ השתתפו צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל"ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98. המאמץ המודיעיני המקדים למבצע נוהל על ידי שירות הביטחון הכללי בשילוב של מידע מודיעיני מחקירות מחבלים בשב"כ. לאחר שהגופות זוהו במכון לרפואה משפטית, נמסרה אתמול הודעה למשפחותיהם.
עם היוודע דבר חילוץ גופתו של רס"ר (מיל.) אורן גולדין ז"ל, חבר כיתת הכוננות של קיבוץ ניר יצחק, שבמועצה האזורית אשכול, נמסר בהודעת הקיבוץ, כי "אורן, חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ, היה הראשון לצאת באותו בוקר ארור, עוד לפני שידענו כמה חמורה הסכנה שאורבת בחוץ.
"בחודש נובמבר, כחודש וחצי בו קיווינו לאות חיים, התבשרנו כי אורן נהרג בשביעי באוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי. במשך כמעט עשרה חודשים קראנו וייחלנו ליום בו תושב גופתו לישראל ונוכל לטמון אותו בבית שכל כך אהב, קיבוץ ניר יצחק. אורן הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת. אושרית, אביב, אילי, אדי, יאיר, רני, שי, משה וכל המשפחה המורחבת – אתכם בצערכם הכבד. אנו מוסרים את תנחומינו למשפח ומתפללים לחזרתם של החטופים כולם".

המטפלת המיתולוגית נרצחה


בהודעת קיבוץ ניר עוז נמסר, כי "מיה גורן תשוב לאדמת הקיבוץ שאהבה ותיקבר לצד בעלה אבנר, שנרצח והופקר אף הוא בשבת השחורה". מיה גורן (56), אם לארבעה ילדים, היתה המטפלת המיתולוגית של קיבוץ ניר עוז והיא נרצחה באותה שבת שחורה מבית הילדים בו היא עבדה.
"השבת גופתה על ידי כוחות הביטחון", נאמר בהודעת קיבוץ ניר עוז, "היא סגירת מעגל חשובה עבור משפחת גורן וקהילת קיבוץ ניר עוז. הבאת מיה לקבורה הוא שלב משמעותי בדרך לשיקום קיבוץ ניר עוז ומדינת ישראל, שיקום שלעולם לא יושלם ללא השבת כל החטופים – החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. חייבים להחזיר את כולם הביתה, עכשיו".

קראו גם:

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר הבוקר: "אנו מחבקים את המשפחות השכולות והקהילות היישוביות הכאובות ומקווים שתמצאנה ולו מעט נחמה בסגירת המעגל על השבת גופות יקירינו הביתה. מיה רביד ואורן, חברינו היקרים לקהילת אשכול, יזכו לקבורה בארץ ישראל. תומר וקיריל, לוחמים בצוותו של אל"מ אסף חממי ז"ל, שהגנו בגופם על ישובינו, באומץ ובגבורה ובשותפות גורל מצמררת, לעד יהיו חלק מאיתנו.
"אותם לא הספיקו להציל ואסור למדינת ישראל להמשיך ולהפקיר את החטופים שלנו. חייבים עסקה עכשיו. זו המשימה העליונה להחזיר את החיים לשיקום ואת החללים לקבורה בארץ. אין לנו זמן לבזבז".