בית משפט השלום בקריות האריך בשמונה ימים את מעצרו של צ'ינגיז קאיבנוסיינוב בן 65 מקרית ים בחשד כי רצח את ולדימיר טימופייב, בן 57 מקרית ים, ביום שני בלילה באמצעות דקירות סכין.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית ים
זירת הרצח בקרית ים
זירת הרצח בקרית ים
(צילום: דוברות המשטרה)
כזכור, הרצח אירע בביתו של הקורבן, בעת שבמקום התאספה חבורה של אנשים לבילוי ושתייה ביחד. טימופייב נדקר באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים רמב"ם. שעות ספורות לאחר האירוע הצליחו בלשי יל"פ אשר לעצור חמישה מעורבים ברצח, 4 גברים ואישה אחת.
לטענת המשטרה, קאיבנוסיינוב הוא החשוד בביצוע הרצח. ההערכה היא כי הדקירה הייתה בעת מריבה בין שיכורים כאשר בין הקורבן לחשוד ברצח קיים מתח נוסף, מאחר שהחשוד ברצח חשד כי הקורבן יוצא עם בת זוגו לשעבר.
בדיון שנערך בבית משפט השלום בקריות ציינה הנציגה היל"פ, רס"ר חנאן פראן, מסמך חסוי ובו פירוט פעולות החקירה העתידיות וביקשה להאריך את מעצר החשוד בעשרה ימים.

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית ים
זירת הרצח בקרית ים
זירת הרצח בקרית ים
(צילום: דוברות המשטרה)

סניגורו של החשוד, עו"ד בוריס שרמן, מהסניגוריה הציבורית, ביקש לדעת את שעת הרצח המדויקת וכמה זמן לקח עד שהקורבן החל לקבל טיפול רפואי והאם כלי הרצח נתפס. נציגת המשטרה השיבה כי שעת המעשה עצמו לא ידועה וכי נכון לזמן הדיון, הסכין לא נתפסה. נציגת המשטרה אישרה כי לחשוד אין עבר פלילי.

קראו עוד:

בדברי סיכום ביקש עו"ד שרמן מבית המשפט לבחון את קיומן של ראיות שקושרות את החשוד הספציפי לרצח. לדבריו מדובר בבן אדם בן 65, לא צעיר, נעדר כל עבר פלילי וביקש שהמעצר יוארך בפרק זמן מינימאלי כדי לקבוע בוודאות האם אכן מדובר ברצח. "לא ברור אם הבן אדם נפטר, אם קיבל סיוע רפואי מיד, עד כמה הפציעות היו פציעות כאלה שמעידות על כוונה תחילה וכדומה". עו"ד שרמן ביקר את המשטרה שלקחה את בגדי החשוד לבדיקה אך לא סיפקה לו בגדים מתאימים.
השופט שלמה מיכאל ארדמן ציין בהחלטתו: "נחה דעתי כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות. הרצח אירע לכאורה כאשר העדויות והנסיבות מצביעות על קשר של החשוד לביצוע המעשה. הרקע למעשה לכאורה קיים אך כמובן שפרטיו מצריכים בדיקה מעמיקה יותר עם עדים רלוונטיים אשר לגבות עת עדויותיהם".
השופט החליט להאריך את מעצר החשוד עד לתאריך 12 באוקטובר ובמקביל הורה למשטרה לספק לחשוד ציוד אישי לרבות ביגוד וכן ידאגו שיקבל את התרופות והטיפול הרפואי שהוא זקוק.
גם יתר המעורבים בפרשה הובאו להארכת מעצר. אחד החשודים, שותפו של הקורבן, שוחרר בערבות לאחר שלא הוצגה כל ראיה שקושרת אותו למעשה. מעצר החשודה הוארך ביומיים ומעצר יתר החשודים הוארך עד תחילת השבוע. על החשודים הוצגו בידי עורכי דין מטעם הסניגוריה הציבורית.
פורסם לראשונה: 17:53, 05.10.23