במהלך השבועיים האחרונים נתלו מודעות ברחבי העיר קרית אתא תחת הכותרת 'יעקב פרץ כלא אותי בבית' עם תמונתה של ילדה בת חמש. במודעה נכתב סיפורה של הילדה שבשל בעיה רפואית והיעדר סייעת היא לא הולכת לגן הילדים העירוני כבר יותר מחמישה שבועות רצופים.
2 צפייה בגלריה
המודעות שנתלו ברחבי העיר
המודעות שנתלו ברחבי העיר
המודעות שנתלו ברחבי העיר
(צילום: פרטי)

אורי זואנשיין (5) חלתה בווירוס כשהייתה בת ארבעה חודשים, ומאז היא סובלת מבעיות נשימתיות הגורמות להתקפים משמעותיים ותדירים העלולים לסכן את חייה. אמה, שיר, נלחמת כבר שנים לקבל ליווי צמוד לאורי. למרות הפניות לעירייה, למשרד החינוך ולמשרד הבריאות, ועל אף ההמלצות הרפואיות כי מצבה מסכן חיים, לא אושרה לה סייעת רפואית.
אמה, שיר, אמרה ל"ידיעות המפרץ": "לפני כחודשיים שיר נדבקה בווירוס מסוים, שככל הנראה גרם להחמרה של המצב. הילדה שלי זקוקה לסיוע רפואי בגן בזמן התקף. היא צריכה סייעת שתיתן לה משאף, ובמידה וזה לא עוזר להזמין לה אמבולנס שיפנה אותה לעזרה דחופה. אורי מקבלת טיפול קבוע מניעתי, אבל לצערנו בעקבות ההחמרה כבר אי אפשר ללא סייעת צמודה. לא אשלח את הבת שלי לגן ואסכן את חייה".

2 צפייה בגלריה
אורי זואנשיין ואמה
אורי זואנשיין ואמה
אורי זואנשיין ואמה
(צילום: פרטי)

בעקבות כך, אורי נמצאת בביתה במשך חמישה שבועות. שיר: "פנינו לעירייה, שהפנתה אותנו למשרד החינוך, שדחה אותנו והעביר אותנו למשרד הבריאות, שדחה גם הוא את הבקשה. למרות שהבאנו חוות דעת רפואית שקובעת בפירוש כי זה מצב מסכן חיים".
בהמלצה הרפואית מרופא מומחה רפואת ילדים ובמחלות ריאה בילדים, נקבע: "לאור התקפים משמעותיים ותדירים, אורי נדרשת לסייעת בגן לצורך השגחה צמודה והתחלת טיפול מוקדם על מנת לזהות התקף מוקדם ולטפל בו לאחר הכשרה מתאימה על מנת למנוע אירוע מסכן חיים".

קראו עוד:

שיר: "בזמן התקף אורי לא יכולה לקרוא לעזרה. כבר קרה שהיה התקף שלא זוהה בזמן ואורי נזקקה צריכה אמבולנס שיציל אותה. אם ילדה כזו לא זקוקה לסייעת רפואית, אז מי כן? אני לא מבינה איך קורה שילדה נשארת בבית מחוסר ברירה כל כך הרבה זמן ולאף אחד לא אכפת. מגיע לאורי להיות ילדה רגילה ככל הילדות, ואנחנו נילחם עבורה. תלינו את המודעות לפני הבחירות כדי לעורר את המודעות ואולי את האחראיים בעירייה, אבל דבר לא קרה".
ממשרד החינוך נמסר: "נבקש מהרשות מסמכים חדשים, והנושא ייבדק מחדש אל מול ועדה במשרדנו".
מהעירייה נמסר: "האחריות לנושא סייעות רפואיות היא של משרד הבריאות ומשרד החינוך. העירייה הוסיפה בגן סייעת נוספת מעבר לסייעת הקיימת. ככל שמשרד הבריאות ומשרד החינוך יאשרו סייעת רפואית, הרשות תפעל בהתאם."

האם: "אני לא מבינה איך קורה שילדה נשארת בבית מחוסר ברירה כל כך הרבה זמן ולאף אחד זה לא אכפת"







"יש לי ילד קטן בבית ואני לא צריכה לפחד להיות בבית שלי או לפחד לצאת החוצה"







"מגיע לאורי להיות ילדה רגילה". אורי ואמה שיר, השבוע | צילומים: פרטי

המודעות שנתלו ברחבי העיר