חודשיים חלפו מאז מסגרות הגנים ובתי הספר בקרית מוצקין ובערים אחרות חזרו לפעול, כמעט באופן מלא, בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ולמרות זאת, החוגים בגני הילדים העירוניים לא מתקיימים.
2 צפייה בגלריה
שביתת סייעות
שביתת סייעות
"לחוג יש משמעות מאוד גדולה עבור הילדים"
(צילום המחשה: shutterstock)

אורטל ניסן, אם לילד בגנים, מספרת למיינט קריות: "אנחנו מתקרבים לסוף חודש דצמבר, ומשום מה החוגים בגני הילדים לא התחילו לפעול מאז תחילת השנה. חשוב לציין שבכל שנה יש אי סדר והחוגים מתחילים רק אחרי החגים באופן לא ברור, כי יש את כל הקיץ להתארגן. השנה הגדילו לעשות והחוגים עדיין לא התחילו, וממה שביררנו אין גם צפי להתחלתם".
החוג המדובר הוא חוג שנתי לבחירת הגננת וההורים, המתקיים בגן אחת לשבוע כחלק מתוכנית הלימודים השנתית. ההורים משלמים סכום שנתי של עד 300 שקל עבור אותו החוג.
ניסן: "לחוג יש משמעות מאוד גדולה עבור הילדים, הוא גם מאוורר את שגרת הגן השבועית, נותן ערך מוסף שהילדים צריכים ומצפים לו, וגם נותן לגננת סוג של אתנחתא קלה וחשובה. לא ברור לי למה בכל שנה זה לא מתחיל ב-1 בספטמבר. אחרי שראינו כי השנה החוגים מתעכבים עוד יותר. פנינו לגורמים בעירייה שהבהירו לנו- שהעיכוב נוצר בגלל המלחמה".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים. התל"ן לא הכרחי?
גן ילדים. התל"ן לא הכרחי?
"אנחנו בחודש הרביעי לתחילת השנה ועדיין אין חוגים לילדינו"
(צילום המחשה: canva)

”אנחנו בחודש הרביעי לתחילת השנה ועדיין אין חוגים לילדינו. לא ברורה לנו ההורים גרירת הרגליים של העירייה בנושא זה", אמרה אם נוספת.

קראו עוד:

ניסן פנתה בשם ההורים לאייל אורן ראש מחלקת החינוך בעירייה, שהשיב לה: "אני בקשר עם הגננות שאישרו את המהלך ומתקשרים עם מפעילי חוגים", לגורם נוסף שפנה אליו בנושא, אמר: "המלחמה עכבה אותנו. אנחנו כן מתקדמים", כך השיב עדי שטרנברג, ראש העיר בפועל, לפנייתה: "אני אבדוק את סיבת העיכוב".
ניסן: "אנחנו במוצקין אזור ירוק, חוץ מפעמיים של אזעקות הכל כאן בשגרה, איך זה משפיע על חוג שבועי בגני הילדים? זה ממש לא ברור". מסבירה "למה הורים צריכים להילחם על זכויות של הילדים שלהם".
מעיריית קריית מוצקין נמסר: "בתחילת השנה היו חגי ישראל והחלה המלחמה. הילדים לא היו במסגרות החינוך. כעת פועלים להתחלת החוגים וסוגרים חוזים עם מפעילים".