שנתיים לאחר סיום חוזה שכירות חתום, ממשיך השוכר להחזיק בנכס, מבלי לחתום על חוזה חדש ומבלי לשלם דמי שכירות. כך טוענת בעלת דירה מקרית אתא, בת 85, שהגישה בקשה לפינוי הדייר מהדירה, בה הוא מתגורר מאז שנת 2010.
2 צפייה בגלריה
בעלת הדירה שלחה מכתב התראה
בעלת הדירה שלחה מכתב התראה
בעלת הדירה דורשת פינוי דייר
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
התובעת, היא בעלת דירת קרקע 4 חדרים, ברחוב אסף שמחוני בקרית אתא. הדירה הושכרה לשוכר בשנת 2010 ומאז נחתמו מספר חוזי שכירות כולל אופציות להארכה. החוזה האחרון נחתם בשנת 2019 לשנה, עם אופציה לעוד שנה, אבל גם שנתיים אחרי תום האופציה, ובלי לחתום על חוזה חדש, השוכר באותה דירה.
"מאז מועד זה , 27.8.21, הלכה למעשה, הנתבע ממשיך להחזיק בדירה עד רגע זה ולא פינה אותה עם סיום החוזה, בניגוד להסכם כמתחייב, וכמו כן הוא אינו עומד בתנאי שמירה על הגינה מטופחת – תנאי שהקנה את ההפחתה מסכום השכירות החודשי ב- 400 שקל מדי חודש בחודשו".

2 צפייה בגלריה
הכלב הורס את הדירה
הכלב הורס את הדירה
הנתבע אינו משתמש בדירה כמקום מגורים, אלא לטובת כלבים שהוא מגדל בגינה ובדירה
(צילום: shutterstock)

בעלת הדירה ציינה כי דרשה מספר פעמים מהשוכר לפנות את הדירה אבל ללא הועיל. לטענתה, השוכר מתעלם מפניותיה ומזניח את הדירה ומאז חודש מאי 2022 הוא אף אינו משלם דמי שכירות.
יתרה מזו, מהתביעה עולה כי השוכר כלל לא מתגורר בדירה אלא מחזיק בה מסיבות אחרות: "הנתבע אינו משתמש בדירה כמקום מגורים, אלא לטובת איחסון של לא ברור מה, ולטובת כלבים שהוא מגדל בגינה ובדירה - זאת בניגוד להסכם, ולכן מגיע לדירה להאכיל את הכלבים, לבצע את ענייניו מעת לעת", טענה בעלת הנכס בתביעה.

קראו עוד:

לטענת בעלת הדירה, השוכר מסרב לאפשר לה להראות את הדירה לקונים פוטנציאליים ולשמאי, מתעלם מפניותיה ועושה בנכס ככל העולה על רוחו. הוא גם התעלם, כך לפי התביעה, ממכתב שהופנה אליו בידי עורך דין מטעם התובעת, שיפנה לאלתר את הדירה.
בעלת הדירה מבקשת שבית המשפט יורה על פינוי הדירה, תוך שהיא שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את השוכר בגין הנזקים שנגרמו לה.
טרם הוגש כתב הגנה.