סגן נשיאת בית משפט השלום בקריות, השופט יוסי טורס, גזר עונש של שישה חודשי מאסר בעבודות שירות על מדריכה לשעבר במעון אקים בקרית חיים, תושבת קרית מוצקין בת 56, שהורשעה על פי הודאתה בעבירה של תקיפת מטופל.
3 צפייה בגלריה
העובדת הושעתה לאלתר
העובדת הושעתה לאלתר
העובדת הושעתה לאלתר
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
בחודש מרץ 2022 שימשה הנאשמת כמדריכה במעון "אקים חיפה" ברחוב אח"י אילת בקרית חיים. באותה עת דר במקום אדם הסובל מפיגור שכלי. בתאריך 20 למרץ 2022, בשעה 20.20, בעודו יושב על הספה בסלון המעון, השליך הדייר את שלט הטלוויזיה על הרצפה והסוללות התפזרו לכל עבר.
הנאשמת ניגשה לדייר, אחזה בו בחוזקה בצוואר חולצתו ולאחר מכן באוזניו ומשכה אותו בכוח מהספה עד אשר הצליחה להפילו ארצה. או אז, גררה הנאשמת את החוסה על הרצפה, תוך שהיא אוחזת בחולצתו ובמקביל דוחפת אותו באמצעות רגלה, צועקת עליו ואוסרת עליו לחזור לספה.

3 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בקריות
בית משפט השלום בקריות
בית משפט השלום בקריות
(צילום: גיל נחושתן)


באותה עת, הדייר אמר לה "מפחד" אך זה לא עזר. ובעודו שרוע על הרצפה הכתה אותו מספר פעמים בידה ואחר כך אחזה בחוזקה בעורפו תוך שהטתה את ראשו לעבר הרצפה. כתב האישום כלל סעיף אחד, תקיפה.
במהלך המשפט הוגש סרטון שתיעד את המקרה. שירות המבחן הגיש תסקיר לגבי הנאשמת, ממנו עולה כי מדובר באישה נשואה, אם לשלושה ילדים, ללא עבר פללי. היא גילתה יציבות תעסוקתית ורק בשלב מאוחר עברה לתפקד כמדריכה במעון. היא פוטרה בעקבות המקרה והיום היא עובדת במפעל.
היא תיארה לשירות המבחן התמודדות עם מצב כלכלי קשה ועם מצב בריאותי של בעלה, אשר חלה במחלה קשה. וכן תנאי עבודה ירודים ומחסור בכוח אדם שגרם לה לתחושת תסכול, שחיקה ועייפות.
התביעה דרשה עונש שבין 12 ל-24 חודשי מאסר. ההגנה טענה כי מדובר במקרה ברף הנמוך של תקיפה, שלא נגרם נזק לדייר. הנאשמת הביעה צער על מעשייה, תיארה כי אהבה את עבודתה במעון אך התקשתה עם תנאי העסקתה.
השופט טורס ציין בגזר הדין: "את מעשי הנאשמת אין להגדיר אלא כרוע ואטימות לסבלו של האחר. הנאשמת הייתה אחראית על שלומו של נפגע העבירה – אדם בעל צרכים מיוחדים – אך תחת זאת היא מעלה בתפקידה ובאמון שניתן בה על ידי הורי נפגע העבירה וצוות המעון, ופעלה כלפיו באלימות, בבוטות ובאופן משפיל". השופט ציין כי רצף האירועים מלמד על חומרת המעשה. מנגד, ציין השופט כי מדובר במקרה בודד וקצר יחסית, אלימות לא בדרגה גבוהה ולא נגרמה חבלה כלשהי.

3 צפייה בגלריה
השופט יוסי טורס
השופט יוסי טורס
השופט יוסי טורס
(צילום: באדיבות בית המשפט)

"גזירת עונשה של הנאשמת אינה קלה. כאמור, מעשיה חמורים, מכוערים ומעוררי סלידה והם ראויים לתגובה עונשית הולמת. עמדת המאשימה לעונש מאסר ואף בכליאה מצויה בגדרי מתחם הענישה והיא בעלת היגיון רב ומתיישבת היטב עם תכליות הענישה במקרה זה – הלימה והרתעה.

קראו עוד:

עם זאת, הנאשמת היא כבת 56 , אם לשלושה וסבתא לארבעה נכדים. בעלה מתמודד בחודשים האחרונים עם מחלה קשה, היא מטפלת בו ונטל הפרנסה מוטל על כתפיה. עברה הפלילי נקי, היא הביעה חרטה כנה על מעשיה, הכירה בפסול שבהם וביטאה אמפטיה כלפי נפגע העבירה".
לאור זאת גזר השופט על הנאשמת עונש של שישה חודשי מאסר בעבודות שירות ותשלום פיצוי בסך 15 אלף שקלים לנפגע העבירה.