חברת נתיבי איילון, בשיתוף עם עיריית קרית מוצקין, החלה השבוע בביצוע פרויקט נרחב בצפון העיר, שכולל הכפלת שטח חניון המטרוניות ליד המרכז המסחרי בנוה גנים, חיבור רחוב הברוש לצומת שדרות ירושלים, הסדרת הצומת תוך מתן אפשרות גם לפנייה שמאלה לתוך נווה גנים ושדרוג כללי של הרחוב. עלות הפרויקט, שיימשך עד לסוף השנה, כ-8.7 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
שטח הפרויקט החדש
שטח הפרויקט החדש
שטח הפרויקט החדש
(צילום: באדיבות נתיבי איילון)
מאז הפעלת המטרונית, הקצה הצפוני של הקו המרכזי היה במסוף כורדני, בצמוד לרפאל, לפני הגשר המחבר בין קרית מוצקין לקרית ים. בחודשים האחרונים נוצר צורך להגדיל את המסוף, לאור פתיחת הקו החדש, קו 4, בין צפון קרית מוצקין למת"מ. שטח החניון יורחב לכיוון נוה גנים, כאשר המעבר יהיה מתחת לשדרות ירושלים. בנוסף, יש כוונה להתקין במקום עמדות טעינה למטרוניות החשמליות.
קראו עוד >>
בשיחה למיינט קריות אמר עידו דרופיבסקי, ראש אגף תפעול ואחזקה מרחב צפוני בחברת נתיבי איילון, כי הפרויקט החדש נדרש לאור הגברת פעילות המטרונית. "החיבור יהיה מתחת לגשר, דבר שיצמצם את תנועת המטרוניות בצומת", הסביר דרופיבסקי. "למעשה, על ידי הגדלת החניון, יקטן הצורך בנסיעת מטרוניות מקרית אתא עד למסוף בקרית מוצקין".
2 צפייה בגלריה
שטח הפרויקט החדש
שטח הפרויקט החדש
שטח הפרויקט החדש
(צילום: באדיבות נתיבי איילון)
במסגרת העבודות ישודרג רחוב הברוש, כולל חיבור לצומת, חידוש תשתיות וסלילת כביש, הסדרת הצומת המרומזר ועוד. לאור בקשת העירייה, תתקין חברת נתיבי איילון אמצעי בטיחות בגינת הכלבים במקום, כדי למנוע טרגדיה, כפי שהתרחשה בחודש שעבר, אז התהפך רכב במקום ומחץ למוות את תושב העיר.
בהודעה שפרסמה העירייה נאמר כי העבודות יתקיימו בימים א'-ה' בשעות היום. כמו כן, במסגרת העבודות לא תתאפשר הנסיעה בכביש השירות, בקטע שבין רחוב אפרים קציר לכיכר הברוש, הנסיעה ברחוב הברוש תתאפשר כרגיל.
הפרויקט הנוכחי אינו קשור למסוף התחבורה הגדול, שאמור לקום בקרבת מקום. לפי תוכנית שאושרה כבר בשנת 2017, בצפון קרית מוצקין אמורה לקום מרכזית, דומה לזו במפרץ חיפה, ובה תחנות רכבת, אוטובוסים מטרוניות ומרכז מסחרי. עדיין אין תאריך לתחילת העבודות להקמתה.