יש פיצוי, אין פיצוי: לאחר שחברת התעופה הסכימה להחזיר כסף ללקוח אחרי ביטול טיסה, היא משכה בחזרה את ההפקדה שנעשתה לתוך ארנק דיגיטלי, בטענה כי אותו לקוח לא מימש את הכסף בזמן. כך עולה מתביעה שהגיש תושב קרית מוצקין לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, שם הוא תובע מחברת התעופה פיצוי של כ-2,000 שקל.
1 צפייה בגלריה
מטוס החברה הנתבעת
מטוס החברה הנתבעת
מטוס החברה הנתבעת
(צילום: shutterstock)
מהתביעה עולה, כי התובע רכש בשנת 2021, בעת מגפת הקורונה, רכש התובע מחברת WIZZ שני כרטיסי טיסה לבוקרשט ושילם 1,276 שקל. הכרטיס כלל עלות נוספת בשל אפשרות ביטול. ואכן, לטענת התובע, הוא נאלץ לבטל את הטיסה בגלל סגר שהוטל באותם ימים. הוא הודיע לחברת התעופה ובתוך שלושה ימים הוא קיבל חשבונית זיכוי על סכום אפילו גבוה מזה ששילם: 1,396 שקל.
כעבור עוד עשרה ימים קיבל חשבונית חיוב על סך 240 שקל ואז גם הועבר לארנק הדיגיטלי שלו, בתוך אפליקציית חברת התעופה, סכום הפיצוי. "אינני יודע איך הגיעו לסכומים האלו ומה זה אומר. אבל בסוף התהליך נכנס לי כסף לחשבון הארנק באפליקציה", ציין התובע.
לאחרונה נכנס התובע שוב לאפליקציה, כדי לבדוק אפשרות לקנות כרטיס טיסה עם אותה חברה אבל אז התברר לו כי סכום הפיצוי איננו עוד. הוא פנה לחברה ושם נאמר לו כי בשל העובדה שלא עשה שימוש בכסף משך שנה, הוא נלקח.

קראו עוד:

"מעולם, בשום שיחה עם נציג, כולל השיחה עם נציג ביטול הטיסה, לא עלה נושא פג תוקף. אילו הייתי מודע לפג תוקף, הייתי מבקש החזר כספי ממשי, שהציגו בפני כאפשרות. מעולם לא הגיע בכתב או בעל פה תזכורת או התראה לזמן שימוש או התקרבות סיום האפשרות להשתמש בכסף".
לאור התנהלות חברת התעופה, מבקש התובע החזר כספי, כולל פיצוי בשל זמן מבוזבז, בסך 2,076 שקל.
טרם הוגש כתב הגנה.
פורסם לראשונה: 07:37, 11.06.23