תושב קרית ביאליק תבע את עיריית קרית ביאליק לאחר שרכבו נפל לבור ביוב פתוח בכביש וניזוק. בפסק דין שניתן השבוע בבית משפט לתביעות קטנות בקריות, קבעה הרשמת כי העירייה והחברה שעבדה במקום מטעמה ישלמו לתושב כ-21 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
מכסה ביוב
מכסה ביוב
"מכסה הביוב לא היה מונח היטב"
(צילום: shutterstock)
בכתב התביעה טען התושב כי לפני כחודש במהלך נסיעה עם רכבו בשכונת נאות אפק, הרגיש במכה חזקה. כשיצא מרכבו, הבחין שהרכב נפל לתוך ביוב פתוח בכביש.
קראו עוד >>
כתוצאה מהנפילה, הרכב ניזוק ונלקח למוסך. לאור זאת ביקש לחייב את העירייה וחברה שביצעה עבודות בכביש מטעמה 'עינב - החץ (1965) בע"מ' בתשלום עבור הנזק לרכב והימים בהם נותר ללא רכב, בסך 24,700 שקל.
העירייה טענה כי במועד האירוע עבדה במקום החברה המבצעת, והיא זו שאחראית לנזקים של התובע. החברה עצמה לא הגישה כתב הגנה, ולא הגיע נציג מטעמה לדיון.
הרשמת יונת הברפלד-אברהם קיבלה את גרסתו של התובע לאופן בו אירעה התאונה, ואף קבעה כי לא היה כל אשם תורם. "התובע הציג תמונות של המקום, המראות כי אכן מכסה הביוב לא היה מונח היטב", כתבה בפסק הדין. "הוא הראה את כתמי השמן במקום, ועדותו ועדות העד מטעמו הייתה אמינה וקוהרנטית. הוא אף צירף תיעוד כי לאחר התאונה, תיקן מי מטעם הנתבעות את המפגע, מה שמראה כי אכן היה מפגע".
כמו כן טענה, כי לעירייה ולחברה המבצעת יש אחריות שווה לדאוג לתקינות התשתיות. "על עירייה חלה חובה לדאוג לתושביה, לרבות לתקינות התשתיות שבתחום שיפוטה, ובמקרה דנן היא לא עשתה כן", וקבעה כי הנתבעות ישלמו לתובע את נזקיו בסך של 19,700 שקל, בתוספת אגרת בית המשפט והוצאות.
פורסם לראשונה: 07:46, 17.02.22