עיריית קרית ביאליק מקדמת בימים אלו תוכנית לבניית אגם מלאכותי שיהיה לבו של אזור המיועד לתיירות פנים. עלות הפרויקט כ-40 מיליון שקל, ותוכניות ראשוניות כבר הועברו לעיון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
2 צפייה בגלריה
האגם המתוכנן בקרית ביאליק
האגם המתוכנן בקרית ביאליק
האגם המתוכנן בקרית ביאליק
( איור: מילר בלום ושות' תכנון סביבתי)
הטריגר שהוביל לרעיון להקים אגם מלאכותי היה הצורך במציאת פתרון הנדסי לנושא הניקוז מהשכונות המזרחיות של קרית ביאליק, כמו נאות אפק. לצורך כך הוחלט לא לבנות רק מאגר לשיהוי מי נגר, אלא להפכו לאגם שישמש גם כפתרון הנדסי וגם כאתר תיירותי של ספורט ונופש, לרווחת תושבי העיר והסביבה.
האגם ייחפר בין הרחובות הטל והאצ"ל, מערבית לכביש עוקף קריות, על שטח של כ-45 דונם. כדי לשמור על גובה המים באגם לאורך השנה כולה, יתבצעו במקום חפירות עד לגובה מי התהום.
על פי התוכנית, מסביב לאגם יוכשרו שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, פינות נוי, תישתל צמחייה המותאמת לסביבה ותאורת לדים מודרנית וחסכונית.
2 צפייה בגלריה
ראש העירייה, אלי דוקורסקי, בסיור עם שר התיירות יואל רזבוזוב  צילום באדיבות העירייה
ראש העירייה, אלי דוקורסקי, בסיור עם שר התיירות יואל רזבוזוב  צילום באדיבות העירייה
ראש העירייה, אלי דוקורסקי, בסיור עם שר התיירות יואל רזבוזוב צילום באדיבות העירייה
(צילום באדיבות העירייה)
הפרויקט כבר הועבר לעיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ובכוונת העירייה לקדמו במהירות האפשרית עד לתחילת הביצוע. עלות הפרויקט, כ-40 מיליון שקל, אמורה להיות מתוקצבת על ידי רשות מקרקעי ישראל.
אגם הנופש הפעיל יהיה צמוד למרכז העיר החדש, פרויקט לב העיר, בו יופעלו שטחי מסחר, יוקמו מבני ציבור, ביניהם אודיטוריום רחב ידיים, בניין העירייה החדש וגם בית מלון.
ראש העירייה, אלי דוקורסקי, הציג את התוכניות לפיתוח תיירותי בפגישה עם שר התיירות, יואל רזבוזוב, שביקר בעיר. בפגישה סוכם כי משרד התיירות יסייע בייעוץ ליצירת תוכנית תיירותית כוללת לעיר שתביא למימוש הפוטנציאל בה. דוקורסקי: "קריית ביאליק מתפתחת בצעדי ענק בכל התחומים. ברצוני לקדם תחום נוסף, תיירות הפנים, לכן אנו מתכוונים ליצור אזור נופש פעיל וספורט אתגרי ובסמוך אליהם להקים בית מלון".
שר התיירות רזבוזוב הוסיף: "השקעה בתיירות בקרית ביאליק תסייע להורדת מחירי החופשה בישראל ולמאבק ביוקר המחייה. כל עסק תיירותי הוא כמו מפעל קטן המספק פרנסה לעובדיו".