שלושה בני משפחה מקרית ביאליק, זוג הורים פרודים ובתם הבגירה, ללא עבר פלילי, נעצרו בחשד לתקיפה הדדית, כאשר חבלות נמצאו על גופם של האב והבת. בית משפט השלום בקריות שיחרר את השלושה בתנאים מגבילים, תוך שהוא מעביר ביקורת על מעצרם. "על פניו נראה כי ניתן היה גם לנקוט בהליך פחות דרסטי כמו המשך מעצר", כתבה השופטת.
1 צפייה בגלריה
משטרת זבולון
משטרת זבולון
הבקשה להארכת מעצר לא התקבלה. משטרת זבולון
(צילום: נחום סגל)
קראו עוד >>
ביום ראשון, בשעות הבוקר המוקדמות התפתח עימות בין בני המשפחה - האם (54), האב (57) ובתם (21). על פי החשד, הם תקפו זה את זו, וחבלות נמצאו על גופם של הבת והאב. בעקבות האירוע נעצרו השלושה בתחילת השבוע, ובשעות הערב הובאו לדיון בארכת מעצרם בבית משפט השלום בקריות.
בדיון טען בא כוחן של האם ובתה כי מדובר בנשים ללא עבר פלילי, שהגישו מספר תלונות במשטרה על רקע הסכסוך המשפחתי, וביקש לשחררן. "מדובר בשתי נשים שומרות חוק שזוכות ליחס מאוד לא ראוי מתחנת זבולון", אמר. "הן הגישו לאחרונה, על רקע הסכסוך, מספר תלונות לא מועט. נאמר להן שבפעם הבאה שהן יגיעו למשטרת זבולון, הן ייעצרו, ולא משנה מה בפיהן - וכנראה זאת הסיבה שהן פה. הבוקר התגלע ויכוח בינן לבין הפרוד, האם החליטה שהיא לא יכולה להימצא באותה קורת גג עם הפרוד, ומצאה דירה, אליה היא אמורה להיכנס ביום שישי".
טענות דומות השמיע גם סניגורו של האב בדיון בהארכת מעצרו. "מדובר באדם בן 57, עברו ללא דופי, אדם נורמטיבי אשר לא נשקפת ממנו מסוכנות. מדובר בסכסוך משפחתי שניתן להסתפק בהרחקה ממקום מרוחק, אין הבדל בין הבנות למשיב. אני משיב שההתמודדות של תחנת זבולון היא שגויה, כל ההעברה של המשפחה היא מיותרת", אמר.
השופטת איילת השחר ביטון פרלה החליטה לשחרר את כל השלושה בתנאים מגבילים, בהם איסור יצירת קשר בין המעורבים והתייצבות לחקירה על פי דרישה. זאת, תוך שהיא מעבירה ביקורת על מעצרם. "איני נוקטת עמדה באשר לצורך להביא את המשיב להארכת מעצר, ולמצער לשחרור בתנאים לבית המשפט, אך על פניו נראה כי ניתן היה גם לנקוט בהליך פחות דרסטי כמו המשך מעצר - גם אם ישנה מסוכנות כלשהי או סיכון הנשקף להישנות עבירות", כתבה בהחלטתה.
"הליכי החקירה שמפורטים בבקשה לא מצדיקים המשך מעצר, ומאפשרים שקילת חלופה. היה על המבקשת לתת את הדעת לכך שמדובר בצדדים נעדרי עבר פלילי, שזהו להם מעצרם הראשון ועניין זה יושם לב לגורמים הרלוונטיים שקיבלו החלטה להביא את בני המשפחה להארכת מעצר בשעות אחר הצהריים לאחר שנעצרו בשעה 08:00 (השעה כעת 17:10). ביתר שאת כאשר מדובר במי שמשתף פעולה ואף נכון להרחיק עצמו למרות זכותו לשהות בדירה".
עו"ד אביב מזרחי, שייצג את האב, מסר: "הביקורת שבית המשפט העביר על המשטרה היא מוצדקת. ראוי שהמשטרה תפעיל שיקול דעת לפני שהיא ממהרת לעצור משפחה שלמה ולגרור אותה באזיקים לבית המשפט. קל וחומר שמדובר במשפחה נורמטיבית שההליכים הפליליים זרים לה. אני שמח שבית המשפט הבין במה מדובר והחליט כפי שהחליט".
מהמשטרה נמסר: "תכליתה של כל חקירה היא אחת ויחידה – להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם מבצעי העבירות תוך הקפדה על זכויותיהם של חשודים ועצורים וכך היה גם במקרה זה. לצד זאת, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית הרי שהיא נלמדת, ובמידת הצורך מופקים הלקחים הנדרשים בהתאם".
פורסם לראשונה: 08:04, 02.09.21