כחודש וחצי לאחר שחלתה בקורונה, נפטרה השבוע דניס אוטמזגין בגיל 72, אם לשלושה וסבתא לשישה.
3 צפייה בגלריה
דודו אוטמזגין עם אמו דניס ואביו ארמונד
דודו אוטמזגין עם אמו דניס ואביו ארמונד
אהבה גדולה ומסירות. דניס אוטמזגין עם בנה דודו ובעלה ארמונד
(צילום: אלבום משפחתי)
בנה, דודו אוטמזגין, שף פטיסייר מקרית מוצקין, סיפר: "ההורים חלו בקורונה, אבא קיבל את זה קל יותר, אבל אמא שלי, שעברה השתלת כליה תשעה חודשים קודם לכן, הרגישה רע, ואחרי שלושה ימים אושפזה במחלקת קורונה ברמב"ם. בתוך שבוע וחצי היא הייתה מונשמת ומורדת כמעט עד הסוף".
בני המשפחה הגיעו לבקר את אמם. "כל עוד היא הייתה מורדמת ומונשמת, הגענו אבל לא נכנסנו פנימה, ראינו אותה דרך החלון. בשבוע האחרון היה שבב של תקווה שאולי היא מתאוששת, החלו להוריד לה את המינון של חומרי ההרדמה, אבל היא לא הצליחה להתעורר.
3 צפייה בגלריה
דניס ארמונד אוטמזגין
דניס ארמונד אוטמזגין
אהבה גדולה. דניס ארמונד אוטמזגין
(צילום: אלבום משפחתי)
"ביום שישי שעבר הגעתי עם אבי למחלקה, התמגנו ונכנסו למחלקה לבקר אותה, והיא פקחה עין לרגע, כאילו חיכתה רק להיפרד. למחרת היא נפטרה".
בתה, ליאת אוטמזגין: "אמא הייתה מחוסנת בשתי חיסונים, אבל בגלל המצב הרפואי שלה, לא בטוח שהם יכלו להועיל. לחיסון השלישי לא הספיקה. אבא והיא היו זוג שאין דברים כאלה, הייתה להם אהבה גדולה כמו זוג צעיר".
3 צפייה בגלריה
ליאת אוטמזגין עם אמה דניס
ליאת אוטמזגין עם אמה דניס
כרמית וליאת עם האם דניס
(צילום: אלבום משפחתי)
במוצאי השבת הגיעו רבים לבית העלמין בצור שלום ללוות את דניס בדרכה האחרונה. ליאת ודודו ספדו לה, ולאחר מכן הושמע שיר בצרפתית. ליאת: "בחרנו בשיר בגלל האהבה שהייתה לאמא ואבא, אחרי הקבורה והנחת הפרחים, אבא סיפר איזו אישה היא הייתה, כמה לא הגיע לה מה שעברה, וביקש להזהיר את כולם מהקורונה.
"אמא הייתה אישה חזקה, דומיננטית ודעתנית, ועם זאת מלאת חוש הומור, אהבה את החיים ואהבה לצחוק. גם כשהיא התחילה עם טיפולי הדיאליזה לפני שמונה שנים, היא התעקשה להמשיך ולהיות עצמאית. רק כשעברה את ההשתלה היא נחלשה והיתה צריכה יותר סיוע".
את הכליה קיבלה בתרומה אלטרואיסטית דרך עמותת 'מתנת חיים' מאישה אחרת: "אמא והיא הכירו ונפגשו, אמא קנתה לה מתנה והייתה מלאת תודה. אני הודעתי לה כשאמא נפטרה, והיא לקחה את זה מאוד קשה. אנשים לא מבינים כמה המחלה הזו קשה ומתעתעת, וכמה חייבים להישמר כי ההתדרדרות היא פתאומית".
דודו: "מעבר לאהבה שאמא הרעיפה עלי כל חיי, היא כיוונה אותי והדריכה אותי, ואני יכול להגיד שבזכותה אני מי שאני היום. אבא טיפל באמא במשך עשור, עד יומה האחרון וברור שהאבדה היא קשה וכואבת לכולם. אני מרגיש שאיבדתי את החברה הכי טובה שלי".
פורסם לראשונה: 07:54, 01.09.21