אלבינה קלימנקו (59) מקרית מוצקין יצאה השבוע לטיול עם כלבה לאורך רחוב אושה בו היא מתגוררת, כשלפתע נפלה לתוך בור ביוב שנפער תחת רגליה.
2 צפייה בגלריה
בור הביוב בקרית מוצקין
בור הביוב בקרית מוצקין
בור הביוב ברחוב אושה בקרית מוצקין
(צילום: פרטי)
"בשעה חמש אחר הצהריים יצאתי עם הכלב שלי לטיול", משחזרת קלימנקו. "במרחק של 200 מטר בערך עצרתי כדי לאסוף את הגללים של הכלב. הנחתי רגל אחת על המדרכה ורגל שנייה על מכסה הביוב ופתאום המכסה נפתח והרגל שלי החליקה לבור. קיבלתי מכה חזקה ברגל והידיים השתפשפו חזק. הייתי צריכה להחזיק את עצמי ביד אחת כדי שלא אפול פנימה, וביד השנייה את מכסה הביוב שעמד אנכי כדי שלא ייסגר וישבור לי את הברך. אני סובלת ממחלת פרקים בכתפיים והמאמץ על הכתפיים שלי היה ממש קשה ובלתי נסבל".
במשך מספר דקות ישבה שם קלימנקו ללא כל סיוע: "זעקתי, הצילו לעזרה, אבל עברו מכוניות והנהגים לא שמעו אותי עד שלמזלי הרב עברה נערה שעזרה לי. היא משכה אותי ביד אחת כשהיא מחזיקה את המכסה ביד השנייה. היא שאלה אותי אם אני צריכה עזרה, ואני אמרתי שאני בסדר. היא הלכה ולא לקחתי ממנה טלפון או פרטים, הייתי מאוד רוצה לומר לה תודה".

2 צפייה בגלריה
אלבינה קלימנקו
אלבינה קלימנקו
"זעקתי, הצילו לעזרה". אלבינה קלימנקו
(צילום: פרטי)

ברגע שבו מעדה קלימנקו לבור, היא נזכרה באירוע קשה: "כשהייתי צעירה הייתי מתאמנת באתלטיקה קלה באוקראינה, הילד של המאמן שלנו, אז בן שלוש, נעלם, וכולנו סייענו בחיפושים אחריו. לבסוף אבא שלו מצא אותו בבור של ביוב. הבור נסגר אחריו, והילד נפטר. גם ברחוב הזה יש ילדים רבים שעוברים לבתי ספר וגנים מדי יום, אם ילד היה דורך שם ונופל פנימה, הביוב היה נסגר אחריו ואף אחד אפילו לא היה יודע היכן הוא. היה מזל גדול שזה קרה לי ולא לילד".

קראו עוד:

קלימנקו הודיעה לעירייה על המפגע: "שלחו אותי לתאגיד המים 'פלגי מוצקין' והם שלחו לשם אנשים, הגעתי למקום והם הודיעו שזה שייך לוועד הבית. בינתיים הניחו שם אבן גדולה מעל, אבל גם זה סכנה, ובטח לא פתרון קבוע. זה הזמן לעבור על כל פתחי השוחות ולבדוק שאין מפגעים דומים".
קלימנקו מחפשת אחר הצעירה שהגישה לה עזרה כדי להודות לה, וציינה כי ניתן לפנות אליה בדף הפייסבוק הפרטי שלה.
מעיריית מוצקין נמסר: ״מאז חוקק בשנת 2003 חוק תאגידי המים כל נושא הביוב בעיר שייך לתאגיד המים פלגי מוצקין, אשר יש לו אחריות משפטית מלאה על משק המים ותשתיות המים והביוב בעיר. הרשות תפנה אף היא אליהם ותעקוב אחר הטיפול".
את תגובת התאגיד לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
פורסם לראשונה: 08:13, 17.08.23