הבוקר נכנס יגאל פדידה (65), מנהל גן החיות בחי פארק בקרית מוצקין, לכלא מעשיהו ברמלה לרצות את העונש שגזר עליו בית המשפט המחוזי בחיפה, 16 חודשי מאסר בפועל, בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו על עבירות חמורות של לקיחת שוחד, איסור הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד ושיבוש מהלכי משפט, שבוצעו בשנים 2009 ועד ל-2012.

4 צפייה בגלריה
כלא מעשיהו
כלא מעשיהו
יגאל פדידה נכנס לכלא מעשיהו
(צילום: עידו ארז, נחום סגל)
זאת, לאחר שהשופט ציין כי טווח הענישה עליה סיכמו הצדדים נחשב למקל ואינו הולם את העבירות שבוצעו, השופט קיבל את עסקת הטיעון מאחר שחלף יותר מעשור מביצוע העבירות ואת מצבו הרפואי של פדידה וגילו.
עדי קאופמן מרשת המתנ"סים אמרה למיינט קריות: "אשרף כנהען, סגנו של יגאל פדידה, מחליף אותו בתפקיד ניהול גן החיות מאז שיגאל סיים את תפקידו בסמוך להרשעה לפני כשלושה חודשים. אנחנו מאחלים ליגאל שיעבור במהירות וכבר מתגעגעים". לשאלה איך היה פדידה לקראת כניסתו לכלא, אמרה: "הוא היה בסדר גמור".

4 צפייה בגלריה
יגאל פדידה
יגאל פדידה
יגאל פדידה בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)

בסביבות השעה שמונה בבוקר הגיע פדידה אל גן החיות, בפעם האחרונה לפני כניסתו למאסר, לאירוע פרידה מצומצם שערכו לו מקורביו במקום. משם נסע יחד אל כלא מעשיהו, ליום ראשון של התאקלמות ואחריו תחילת ריצוי העונש.
במהלך הימים האחרונים דיווחו מקורביו על מספר בתי כלא שונים אליהם אמר פדידה כי אמור להיכנס, אחד מהם הסביר: "הוא מאוד חשש שמישהו יצלם אותו בכניסה לכלא. לכן עד לרגע האחרון לא ידעו באיזה כלא ירצה את תקופת המאסר".

4 צפייה בגלריה
חי פארק
חי פארק
מנהל גן החיות חי פארק, יגאל פדידה
(צילום: נחום סגל)

כזכור, בחודש מאי האחרון גזר בית המשפט המחוזי בחיפה 16 חודשי מאסר בפועל ו-9 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 80 אלף שקל לקרן החילוט, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון והודה בשלושה אישומים של שחיתות שעיקרם קבלת שוחד והלבנת הון.

קראו עוד:

כזכור, טרם הרשעתו נחשפה סיפור פרשת הצ'קים לפני מספר שנים שבעקבותיה הוגש נגד פדידה כתב אישום ושותפיו לעסקת השוחד. שני האישומים הראשונים בכתב האישום המתוקן מתייחסים לשני מקרים בהם סיכם פדידה עם שני ספקי מזון לחיות בחי פארק, 'נוי שרונה' ושאדי דולה, שהם יתנו לו חלק מהתמורה שהם מקבלים מהחי פארק עבור הסחורה שהם מספקים, ובתמורה, הוא יפעל להקדמת מועד התשלומים המגיעים להם, וכן יבטיח את המשך זכייתם במכרז או בהליך לקבלת הצעות מחיר.

4 צפייה בגלריה
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
סגנו של פדידה יחליף אותו בתפקיד. החי פארק
(צילום: נחום סגל)

על יוסי עמרה, שותפו העסקי של פדידה, נגזרו תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של אלף שקל. אישום נוסף מתייחס לפגישה שנערכה בין פדידה ועמרה לקבלן פנחס אולשביצקי, שהבטיח לו כי אם ישלם לו 4 אחוז מהיקף המכרז ידאג שיזכה במכרז, וכ-9 אחוז נוספים מכל תמורה שתתקבל מהגדלת היקף המכרז- אולם ההצעה נדחתה.
בגזר הדין כתב השופט רון סוקול, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה: "במקרה הנוכחי חטא הנאשם בקבלת שוחד במספר הזדמנויות שנפרשו על פני תקופה ארוכה. הוא ניצל את תפקידו ואת האמון שניתן בו על ידי מעסיקיו, כדי לקדם התקשרויות עם ספקים ששילמו לו שוחד. אף כי לכאורה את כספי השוחד קיבל הנאשם מהספקים, הרי שיש להניח כי להתקשרויות אלו הייתה גם השפעה על הקופה הציבורית ועל המחיר ששולם עבור המזון והציוד לגן החיות.
פורסם לראשונה: 14:12, 16.08.23