יוסי אלון מקרית אתא, שהגיש תביעה נגד סוכנות הרכב אילון שחר ברחוב דשנים בגין הטעיה בעת עסקה לרכישת רכב, יפוצה ב-6,000 שקל. כך פסק שופט בית משפט השלום בקריות, יניב לוזון.
1 צפייה בגלריה
"הוצאתי יותר מ-8,000 שקל על תיקונים". יוסי אלון ורכב הפולקסווגן
"הוצאתי יותר מ-8,000 שקל על תיקונים". יוסי אלון ורכב הפולקסווגן
"הוצאתי יותר מ-8,000 שקל על תיקונים". יוסי אלון ורכב הפולקסווגן
(צילום: פרטי)

התביעה של אלון נגד החברה פורסה לראשונה במיינט קריות, בחודש אוקטובר 2022. הטענה המרכזית של אלון הייתה שהוא ביקש לבצע בדיקה לרכב שקנה מהחברה, אך שילם את התמורה לפני ביצוע הבדיקה. "אני נכה 100%", נכתב בתביעה.
"ראיתי פולקסווגן 2011 שמצא חן בעיני, נדרשתי לשלם 45 אלף שקל, לבסוף שילמתי 35 אלף שקל. ביקשתי לבדוק את הרכב, אמר שאין צורך, הכל תקין. התעקשתי ואז אמר לי 'תשלם ואחר כך תבדוק. לא אתן את הרכב בלי תשלום'. שילמתי ולקחתי לבדיקה. הגעתי עם הטופס שהאוטו לא תקין, זרק את הטופס, אמר שאיבד אותו".
בתביעה דרש אלון שבעל המגרש יפצה אותו בגין התיקונים שביצע ברכב, לאחר שבבדיקה התגלו ליקויים רבים, בהם רעשים במנוע, נזילות, צריכת שמן, ועוד.
במהלך המשפט טענו נציגי החברה, כי הקונה הסכים לרכוש את הרכב במצב כפי שהוא, לאחר שהורד לו סכום של 10,000 שקל מהמחיר הנקוב. אבל אז התברר כי מחירון הרכב לא עמד על 45 אלף שקל אלא על 39 אלף שקל, כך שהמחיר שהופחת עמד על 4,000 שקל בלבד. בחברה טענו: "הוצע לו לקחת את הרכב לבדיקה והוא לא רצה. עניין אותו רק מחיר, דרשו 45 אלף שקל".
השופט לוזון ציין בפסק הדין: "ככל שהתובע הוגבל בביצוע הבדיקה הרי שהינו זכאי לביטול העסקה לחלופין לפיצוי בגין התקלות ברכב. גם הדברים המודפסים כי “הקונה בדק את הרכב לשביעות רצונו" אינם נכונים והראיה שהבדיקה בוצעה רק ביום 4.9.22, לאחר רכישת הרכב ביום 31.8.22. הנני מאמין לעדות התובע כי נמנע ממנו לבדוק את הרכב טרם התשלום".
בבית המשפט נחשף כי לפני הגשת התביעה, חתם התובע על מסמך שבו סוכנות הרכב תבצע טיפול לרכב ותפצה אותו במצבר מתנה. השופט קבע כי הקונה לא יכול להתכחש לחתימה שלו ולכן בית המשפט לא יתערב בסיכום השני בין הצדדים.

קראו גם:

עם זאת קבע השופט: "מצאתי להתערב במחירו של הרכב ובהבנה של הנתבעת עצמה כי יש להפחית ממחירו כ-10,000 שקל, אלא שמחיר זה יופחת ממחיר המחירון. הנתבעת ניהלה מו"מ שלא בתום לב, אין בכלל של "יזהר הקונה" כדי להפחית מחובת תום הלב המוטלת על המוכר רכב במשא ומתן לקראת עסקה. קל וחומר כאשר נמנעת מהתובע ביצוע בדיקה לרכב טרם הקנייה".
לאור זאת תשלם הסוכנות לתובע סכום של 6,000 שקל, שישלים ירידה של 10,000 שקל כפי שהובטחה. כן תשלם הסוכנות הוצאות משפט בסך 750 שקל.
פורסם לראשונה: 08:04, 17.04.23