אישה שהגיעה לבקר את בתה בקרית מוצקין, מעדה בפתח הבניין ושברה את רגלה. היא תבעה את ועד הבניין וחברת הביטוח בטענה למפגע ברצפה. בפסק דין שניתן השבוע בבית משפט השלום בקריות, נקבע כי על השתיים לשלם לה פיצוי בגובה של כ-20 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
שברה את הרגל
שברה את הרגל
שברה את הרגל
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בכתב התביעה טענה התובעת, בשנות ה־70 לחייה, כי בחודש יוני 2017 היא הלכה לבקר את ביתה המתגוררת בבניין משותף בקרית מוצקין. בצאתה מהבניין, תוך כדי שהיא צעדה בשביל הכניסה, נתקלה בור ברצפה, נפלה ונחבלה. היא התקשרה לבת נוספת שלה, אשר פינתה אותה לקבלת טיפול רפואי. כתוצאה מהנפילה נשברה רגלה של התובעת ובמשך חודש הסתובבה עם גבס. לאור זאת ביקשה פיצוי בגובה 55 אלף שקל.
מנגד טענו הנתבעות כי לא ניתן לדעת אם התמונות שהציגה התובעת צולמו ביום התאונה. כמו כן, טענו כי במסמכים הרפואיים לא צוין כי היא נחבלה כתוצאה ממפגע וכי אם אכן נפלה, זה מחוסר תשומת לב ולא ממפגע. עוד טענו, כי האירוע התרחש באור יום ונעלה נעליים מוגבהות.

2 צפייה בגלריה
נעלי עקב - תמונת פייסבוק
נעלי עקב - תמונת פייסבוק
"העובדה שהתובעת נעלה נעליים עם פלטפורמה יש ליחס לה אשם תורם"
(צילום המחשה: shutterstock)

שופט בכיר ערן נווה קיבל את התביעה וטען כי מצא את עדותה של התובעת מהימנה. עם זאת הטיל עליה אשם תורם.
"העובדה שהתובעת הכירה את מקום קרות האירוע, נעלה נעליים עם "פלטפורמה" וככל הנראה הלכה בחיפזון, תוך שהיא לא "מעיפה" מבט לרצפה, ובהינתן שמדובר במקום רחב והיה אור יום מלא ולא חושך שלא ניתן לראות את המפגע, יש לייחס לה אשם תורם אותו אעריך בנסיבות העניין, בשיעור של 25 אחוז".
קראו עוד >>
לאור זאת קבע כי עבור כאב וסבל ישלמו לה הנתבעות פיצוי בגובה 20 אלף שקל, עבור הוצאות רפואיות ונסיעות, 2,000 שקל ועזרת צד ג' – 3,000 שקל. סך הכל, בניכוי רשלנות תורמת עומד הסכום לפיצוי על 18,750 שקל בצירוף 15 אחוז שכר טרחת עורך דין.