חיסול על רקע מלחמה בין ארגוני פשע - זו הערכת המשטרה, בעקבות חיסולו אמש (שני) של דור סיני (23), תושב קרית ביאליק המוכר למשטרה, לאחר שמטען רב עוצמה הוטמן ברכבו. בעקבות הערכת מצב שקיים מפקד המחוז, ניצב יורם סופר, הוחלט כי חקירת המקרה תוטל על ימ"ר חוף.
3 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בקרית ביאליק
פיצוץ רכב בקרית ביאליק
פיצוץ הרכב בקרית ביאליק
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
החיסול בקרית ביאליק אירע אמש (שני), בסביבות השעה 22.00, אז נכנס סיני, דמות מוכרת למשטרה, לרכבו ברחוב קרן קיימת לישראל, במרכז קרית ביאליק. בעת שהרכב חלף ליד הבית מספר 63, אירע פיצוץ עז ברכב, שעלה באש.
למקום הוזעקו לוחמי אש מתחנת הקריות שהצליחו לכבות את האש שפרצה במכונית ומנעו התפשטותה לרכבים סמוכים. גם צוותי רפואה הגיעו וניסו להציל את חייו של סיני, שמצבו הוגדר אנוש. חובש בכיר במד"א, יעקב ונטורה, סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו מחוץ לרכב שעלה באש, גבר כבן 25 בהכרה. הוא סבל מחבלות קשות בפלג גופו התחתון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים תוך המשך טיפול כשמצבו קשה מאוד".

3 צפייה בגלריה
דור סיני ז"ל
דור סיני ז"ל
דור סיני ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

סיני הובהל לחדר ההלם במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, והרופאים נלחמו להציל את חייו, אבל לאחר החייאה ממושכת ומורכבת, נאלצו רופאי רמב"ם לקבוע את מותו.

3 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בקרית ביאליק
פיצוץ רכב בקרית ביאליק
זירת פיצוץ הרכב ברחוב קק"ל בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

שוטרי מחוז חוף פתחו מיד בחקירה לבירור נסיבות החיסול. במקביל, הגיעו לשטח חבלני משטרה כדי לבדוק את המטען באמצעותו חוסל סיני. החקירה נמשכת ועד כה לא בוצעו מעצרים.
סיני הוא כאמור דמות מוכרת במשטרה והיה משויך לכנופייה של העבריין שי קובס, שפועלת עם כנופייה מהמגזר הערבי. בחודש יוני שנה שעבר נעצר סיני, יחד קובס ועוד מספר חשודים בחשד כי תכננו את חיסולו של חבר במשפחת פשע מעכו וכן להתנקש במספר עבריינים בעיר נשר.
סיני נעצר אז בידי ימ"ר חוף, ובבקשת המעצר נטען כי הוא חשוד בעבירות של ניסיון רצח, נשיאת והובלה של כלי נשק, רכישה והחזקת נשק. בסופו של דבר, לא הוגש נגדו כתב אישום, בעוד חברים אחרים בקבוצה כן עמדו לדין וגזר דינם אמור להינתן בקרוב.



יובל (21), אחיו הצעיר, ספד לו ברשת: "דור, אחי היקר והאהוב אני לא מצליח לעכל והלב שלי קרוע. מה שאתה היית בשבילי היה עולם שלם... כששמעתי את מה שקרה התפללתי לאלוהים שזה לא אתה. זה לא יכול להיות ולא לקרות. אני טס לבית חולים עם דמעות בעיניים ומתפלל לאלוהים שהכל יהיה בסדר ואתעורר מהסיוט הזה שאתה בריא ושלם.
"לא מסתדר לי בראש איך אני ממשיך מכאן את החיים שלי, איך הכל ייראה בלעדייך בלי ההודעות שלך, בלי הדאגה שלך, בלי לדעת שבכל רגע ורגע יש אותך שנמצא מאחורי ושומר עלי... אני מבטיח לך להיות חזק בשבילך שאדאג ואעשה הכל בדיוק כמו שהיית רוצה בשביל אבא ואמא ולהיות מאחוריהם תמיד...".

קראו גם:

יצוין, כי בשנה וחצי האחרונה חוסלו מספר דמויות בעולם הפשע בקריות במסגרת הקרב בין משפחות הפשע על השליטה באזור. בין השאר מצאו את מותם במלחמה זו גילי מזרחי, שומי איסקוב בכיר במאפיה הקווקזית שנורה למוות עם בנו פאר, וולדיק אליזרוב.