שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנגו, קבע אמש (ראשון) כי אין ראיה כלשהי לכך שסנ"צ עמית פולק, סגן מפקד תחנת חיפה, היה מעורב בהתחזות של בת זוגו דאז ואשתו כיום, שלומית בוסקילה (42) מקרית אתא, או שניסה להשפיע בדרך כלשהי על חקירה משטרתית שהתנהלה.
3 צפייה בגלריה
סנ"צ עמית פולק
סנ"צ עמית פולק
סנ"צ עמית פולק
(צילום: דוברות המשטרה)
כזכור הועמד פולק לדין יחד עם אשתו כיום, שלומית בוסקילה, בטענה כי היא התחזתה לאחרת, כדי לברר פרטים על עסקאות שביצעה בכרטיסי אשראי אשתו דאז של פולק, עמה היה בהליכי גירושין, שחשש כי היא מעלימה כספים. בגין מעשה זה הואשם בסעיף של קבלת דבר במרמה.
בכל הקשור לעבירת ההתחזות וקבלת הדבר במרמה, לאחר ניתוח מעמיק של ראיות הצדדים, קבע בית המשפט כי סנ"צ פולק לא ביקש מבת זוגו להתחזות בפני חברת האשראי, לא תכנון את הדברים מראש וכי "למעשה, לא הובאה שום ראיה, המלמדת על תרומה ברורה וישירה למעשה ההתחזות".

3 צפייה בגלריה
משרדי מח"ש
משרדי מח"ש
משרדי מח"ש
(צילום: אוהד צויגנברג)

עוד קבע בית המשפט, כי הוא שוכנע מעדותו הקוהרנטית של סנ"צ פולק ובכלל זה מדבריו העקביים לפיהם כלל לא היה מודע למעשי ההתחזות מול חברת האשראי. בשל כך, זיכה בית המשפט את סנ"צ פולק מעבירות הסיוע להתחזות וקבלת דבר במרמה.
הפרשה השנייה בגינה הוגש כתב אישום נגד פולק נגע לשיחות שניהל עם מפקדת תחנת נהריה לשעבר, סנ"צ מרי דניאלי, שסיפרה לו על תלונה שהגישה במשטרה אשתו לשעבר של פולק נגד בוסקילה, בגין אותה התחזות. במקרה זה הואשם פולק בשיבוש.
בית המשפט זיכה את סנ"צ פולק גם מעבירת השיבוש. בפסק הדין התייחס השופט בנג'ו בהרחבה לעדה היחידה שמח"ש הביאה בעניין זה – סנ"צ מרי דניאלי ששימשה כמפקד תחנת נהריה בתקופה הרלוונטית.

קראו גם:

בית המשפט אימץ את עדותה של סנ"צ דניאלי וקבע כי: "עדת התביעה המרכזית להוכחת האישום השלישי, סנ"צ דניאלי, שאת עדותה המאשימה מבקשת שאאמץ, הבהירה באופן חד משמעי, עקבי, לאורך כל עדותה, כי מעולם לא העבירה לנאשם מידע מתוך החקירה, הקלטות או תכני הקלטות, או כל פרט שהיה יכול לסייע לנאשם להבין ולדעת מהם תכני החומרים הנוגעים לנאשמת, כדי שהוא יוכל לתאם את עדותה, או לשבש את החקירה שנפתחה נגדה".
בהקשר זה, והגם שבחר לזכות את סנ"צ פולק לגופם של דברים, בית המשפט מצא להתייחס גם לבחירתה של מח"ש להגיש כתב אישום נגד סנ"צ פולק בעוד שבעניינה של סנ"צ דניאלי הסתפקו בהערה פיקודית בלבד: "לאחר שמיעת הראיות, ומשנחשף בית המשפט להתנהלותה של האחרונה באירוע, בכל הנוגע לחומרים שקיבלה, הנוגעים לנאשם כקצין עמית, המוכר לה מתחום עבודתה במרחב, אכן יש קושי לקבל את המציאות בה הייתה הסתפקות בעניינה ב"הערת מפקד", היינו, אפילו לא דין משמעתי, ואילו את הנאשם מצאה המאשימה להעמיד לדין פלילי, ולא הסתפקה בסנקציה דומה או בדין משמעתי. מעורבותה ואחריותה הפיקודית של סנ"צ דניאלי, כמי שהייתה מופקדת על החקירה, כמפקדת תחנה, הייתה משמעותית וניכרת מזו של הנאשם, ולמצער שקולה לו...".
נוכח כל האמור לעיל, זיכה בית המשפט את סנ"צ פולק מכל המיוחס לו.
בפסק הדין הזכיר השופט בנג'ו כי בוסקילה, שהועמדה לדין בנפרד, הגיע לעסקת טעון בה הודתה במסגרת כתב אישום מתוקן בעבירה של התחזות לאחר וכעת ממתינה לדיון בטעונים לעונש.

3 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
(צילום: אבישג שאר ישוב)

עו"ד עמית חדד ונועה מילשטיין, ממשרד חדד רוט שנהר שייצגו את סנ"צ פולק מסרו בתגובה: "אנחנו מברכים על החלטתו הצודקת של בית המשפט לזכות את סנ"צ פולק מכל העבירות שיוחסו לו. סנ"צ פולק הוא קצין מצטיין ומוערך בעל עתיד מבטיח בשורות המשטרה. אנחנו שמחים שהעננה השחורה מעל ראשו הוסרה, ועתה הוא יכול לחזור ולהתמקד במשפחתו ובעשייה הציבורית המבורכת שלו לטובת תושבי ישראל".
פורסם לראשונה: 08:07, 01.05.23