תושבי גבעת הרקפות בקרית ביאליק גילו רק לאחרונה כי העירייה מקדמת ממש בימים אלה תוכנית להרחבת הגבעה, לפיה צפויות להיבנות בה עוד 900 יחידות דיור. אולם בתוכנית לא מופיע תכנון כביש גישה נוסף, כך שהעומסים על כביש הגישה היחיד המוביל לגבעה יגדלו, וכך גם הסכנה התחבורתית בשעת חירום.
2 צפייה בגלריה
כביש הגישה המוביל לשכונת גבעת הרקפות
כביש הגישה המוביל לשכונת גבעת הרקפות
כביש הגישה המוביל לשכונת גבעת הרקפות
(צילום: פרטי)
עו"ד אלכס וסרמן, תושב הגבעה: "כיום כל תושבי הגבעה נמצאים במצב מאוד בעייתי. יש לנו כביש גישה אחד דו סטרי, להיכנס ולצאת מהגבעה. תמיד עולה החשש אם הכביש הזה ייחסם, הגבעה נשארת מנותקת. זה לא מצב תקין. כעת מתוכננת שכונה גדולה נוספת, ולא מתוכנן עוד כביש גישה. לא ייתכן להגדיל עומס על כביש גישה שהוא היחיד, זה רק מעצים את הבעיה".
תושבת נוספת: "בשכונת אפקה, למשל, יש שתי כניסות, מחלף עם כניסה לכביש 22 וכניסה נוספת, ויש תכנון לעוד. אצלנו השכונה תגדל, אבל לא הכניסות. יש לנו בעיה של כל תשתיות הכבישים, אין פסי האטה, ולכן אנשים נוסעים במהירות מופרזת ליד גנים ובתי ספר".

2 צפייה בגלריה
כביש הגישה המוביל לשכונת גבעת הרקפות
כביש הגישה המוביל לשכונת גבעת הרקפות
"אם הכביש הזה ייחסם, הגבעה נשארת מנותקת"
(צילום: פרטי)

עו"ד וסרמן הוסיף: "בגלל שמדובר במסלול מעגלי, בלילות יש מרוצי מכוניות, אין פסי האטה שיעצרו בעדם. יש צורך להתייחסות ראויה לכבישים. פנינו לעיריית קרית ביאליק בנושא, ובימים אלה אנו מתארגנים עם פנייה נוספת למשרד התחבורה. אספנו חתימות של התושבים סובלים ומודאגים, ואנו מחכים לשלוח את הפנייה לאדם הבא שיהיה שר התחבורה".
עו"ד מימון פאר: "שכונת גבעת הרקפות הכפילה את עצמה בשנים האחרונות, ועל סדר היום מונחת תוכנית להגדלת הגבעה ב-900 יח"ד נוספות. זה לא סביר ששכונה בסדר גודל כזה תמשיך להיות מבוססת על כביש מוצא אחד ויחיד.
"הגיע העת לתת מענה לצורך שמתפתח עם הזמן, ולא להמתין ליום שבו הכביש הקיים יקרוס מתוספת של אלפי כלי רכב. אני גם מאמין שבתכנון נכון, הכביש הנוסף ישרת בעיקר את תושבי הגבעה.
"אנו נמתין לכניסת שר חדש למשרד התחבורה בממשלה המתהווה ונזמין אותו לבקר בשכונה. כביש נוסף נחוץ לגבעה גם לשעת חירום, וכבר קרה בעבר שבאירוע חירום, הכביש נסגר ולא היה ניתן לצאת מהגבעה".
את תגובת עיריית קרית ביאליק לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
קראו עוד >>