בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את הערעור שהגישה שרה בכר מקרי על פסק הדין בתביעת לשון הרע שהגיש נגדה מנהל בית הספר קדימה, יוסי חלואני. מקרי תשלם לחלואני 5,000 שקל שכר טרחת עורך דין, בנוסף לסכום של כ-80 אלף שקל שנדרשה לשלם בפסק הדין של בית משפט השלום. "חמור בעינינו העדר הגיבוי של המערערת כהורה לצוות החינוכי, תוך מתן רוח גבית לתופעת האלימות", כתבו השופטים.
3 צפייה בגלריה
"פסק הדין תלוש מהמציאות". שרה בכר מקרי
"פסק הדין תלוש מהמציאות". שרה בכר מקרי
"ידעתי מראש שסיכויי הערעור במחוזי נמוכים". שרה בכר מקרי
(צילום ארכיון: נחום סגל)
באפריל 2019 הגיש חלואני באמצעות עורכי דינו בן ואדם קרפל תביעה בסך 350 אלף שקל נגד מקרי, אם לתלמיד בבית הספר, בגין הוצאת לשון הרע. בתביעה נטען כי במספר הזדמנויות פרסמה פוסטים בפייסבוק המוציאים את דיבתו בעקבות מחלוקת שלה איתו בנושא הגעת תלמיד חדש לכיתת בנה, והשעייתו של בנה. בהודעות ווטסאפ כתבה לו: "אדוני היקר, אתה רוצה, תשעה את עצמך מתפקידך... תעדכן את סבתא שלי שבקבר מצידי. עכשיו תתמודד איתי...". בהמשך הגיעה לבית הספר וכינתה את המנהל "אדם שפל, שקרן, נוכל, סכסכן וחסר כל מעצורים, איש רע ונבזה",
שופטת השלום בקריות, עידית וינברגר, קבעה כי דבריה מהווים לשון הרע. "אין להסכים עם השתלחות בוטה ופרועה של הורים באנשי חינוך", כתבה, וחייבה את מקרי לשלם לחלואני פיצוי בגובה 60 אלף שקל ושכר טרחת עורך דינו, 17,550 שקל, והוצאות אגרה 4,000 שקל. כמו כן הורתה לה להסיר את הפרסומים ובמקביל לפרסם את דבר מתן פסק הדין, תיקון לדברים שפורסמו.
3 צפייה בגלריה
מנהל בית הספר קדימה, יוסי חלואני
מנהל בית הספר קדימה, יוסי חלואני
מנהל בית הספר קדימה, יוסי חלואני
(צילום: פרטי)
מקרי עירערה למחוזי בחיפה, וטענה כי בית המשפט נתן פרשנות לא נכונה לראיות שהועלו בפניו, התעלם מחלק מהעדויות והראיות ומשינוי גרסאות. כמו כן ביקשה להוסיף שלוש ראיות חדשות שיוכיחו את טענותיה, אולם בקשתה נדחתה.
בפסק הדין שניתן השבוע דחה הרכב השופטים את הערעור, וקבע כי על מקרי לשלם לחלואני שכר טרחת עורך דין גם על הערעור, בסך 5,000 שקל נוספים. "חמור בעינינו העדר הגיבוי של המערערת כהורה לצוות החינוכי, תוך מתן רוח גבית לתופעת האלימות וחוסר הניסיון לפתור בעיות בדרכים נאותות, כעולה מההודעות ומתמלול השיחות", כתבו.

3 צפייה בגלריה
עורכי דין בן ואדם קרפל
עורכי דין בן ואדם קרפל
עורכי הדין בן ואדם קרפל
(צילום: אלעד גרשגורן)
מקרי: "כשהחלטתי לערער, ידעתי מראש שסיכויי הערעור במחוזי נמוכים. לצערי, בישראל שופטים מאשימים גם בני אדם שלא חטאו ברצח, ולאחר 20 שנה מזכים אותם, אז ציפייה גדולה אין. ועדיין, לפני שאוותר, מישהו יצטרך לעצור אותי, ואף אחד לא יכול. אם בעליון לא ייעצר העוול, אני אחשוף את כל מה שברשותי".