מיכאל נופה, תושב קרית ים (75), נכנס לשחות אמש (שלישי) בקרית חיים באזור השעה 19:00, ולא הצליח לחזור לחוף. הבוקר (רביעי) הוא אותר בחיים, בלב הים, כשמצבו טוב.
4 צפייה בגלריה
מימין: הבן - לב, רס"ב עופר קרני מהשיטור הימי, האב שחולץ ורס"ב שרון מלכה מפקד הספינה
מימין: הבן - לב, רס"ב עופר קרני מהשיטור הימי, האב שחולץ ורס"ב שרון מלכה מפקד הספינה
מיכאל נופה לאחר החילוץ
במשך 12 שעות נעדר פרופ' נופה מביתו. בעוד בני משפחה בלוויית כוחות משטרה גדולים חיפשו אחריו. היום בבוקר הוא נמצא בים לאחר שבילה 12 שעות במים. "אם הוא לא היה נלחם, הוא לא היה שורד", סיפר בנו לב (43).
אמש התקבל דיווח במוקד 100 אודות היעדרותו של תושב קרית ים כבן 75 שיצא את ביתו בשעה 19:00 ולא שב. כוחות משטרה רבים מתחנת זבולון פתחו בסריקות לאיתורו תוך סיוע של מסוק משטרתי, יחידת הג'יפים וספינות השיטור הימי.
במהלך הסריקות אותרו חפציו של הנעדר על חוף הים ועל כן התמקדו הסריקות בים באמצעות יחידת השיטור הימי מאחר ושעלה חשש כי טבע.
4 צפייה בגלריה
מיכאל נופה
מיכאל נופה
"הולך בכל יום לים". מיכאל נופה
(צילום: באדיבות המשפחה)

לפני שבע שנים עלה נופה לישראל ומאז הוא מתגורר עם רעייתו בקרית ים. "הוא הלך לגור בקרית ים, כדי שיהיה כמה שיותר קרוב לים. שהוא כה אוהב. לדבריו, זה מונע ממנו לחלות במחלות שונות", סיפר בנו, לב נופה.
אמש (שלישי) הוא הלך לים בשעות הערב ונכנס לשחות. "הוא בדרך כלל הולך בשעות הצהריים. הפעם הוא הלך לחנות שנסגרת בשמונה. לאחר מכן הוא הלך לשחות בים. בשעה שבע וחצי אמא שלי התקשרה אלי וסיפרה שהוא עדיין לא חזר הביתה.

4 צפייה בגלריה
מימין: הבן - לב, רס"ב עופר קרני מהשיטור הימי, האב שחולץ ורס"ב שרון מלכה מפקד הספינה
מימין: הבן - לב, רס"ב עופר קרני מהשיטור הימי, האב שחולץ ורס"ב שרון מלכה מפקד הספינה
מימין: הבן - לב, רס"ב עופר קרני מהשיטור הימי, האב שחולץ ורס"ב שרון מלכה, מפקד הספינה

"מיד נכנסתי לרכב ונסעתי לים לחפש אותו במקום הקבוע", סיפר. "כשהגעתי, מצאתי את מה שחששתי מפניו, החפצים שלו על החוף. אמרתי לעצמי 'רק לא זה'. התקשרתי למשטרה. הם הגיעו מיד ותחלו בחיפושים אחריו. הם חיפשו עד לשעה שלוש לפנות בוקר, גם הזעיקו מסוק. אבל היה חשוך, והאפשרות לחיפוש היא מאוד מוגבלת. אמא חיכתה כל הזמן הזה בבית למקרה שהוא ישוב".
"אמרתי לעצמי אולי זה סימן טוב שלא מצאנו. קיוויתי שהוא נסחף עם הזרם ויצא במקום אחר והוא לא יודע כיצד לחזור. לרגע לא חשבתי שהוא ימשיך לשחות. לקראת בוקר חזרתי הביתה. אלו היו שעות מאוד קשות. לקחתי כדור הרגעה, אבל עדיין זה קשה. נרדמתי בערך לשעתיים. כשקמתי לא ידעתי מה להגיד לילדים ובשמונה פתאום קיבלתי טלפון מהשיטור הימי והשוטר אמר לי 'מצאנו את אבא שלך'. שאלתי אותו אם הוא חי והוא אמר לי שכן ואני יכול לדבר איתו".

4 צפייה בגלריה
מיכאל נופה
מיכאל נופה
מיכאל ובנו לב
(צילום: באדיבות המשפחה)

"הרגשתי הקלה. כמו בחלום. מצאו אותו במרחק של קילומטר מחוף הים דרומית מהמקום שהוא נכנס למים. הוא כנראה נסחף עם הזרמים ולא הצליח לחזור. אבל הוא שחה 12 שעות. לא חשבתי על אופציה כזאת בכלל. הוא כל יום בים, והוא מאוד חזק. הוא לא מפחד מהים והוא רגוע, וזה מה שהציל אותו. מי שנבהל, מאבד אנרגיה וטובע".
איך הוא הרגיש?
"הוא היה נראה רגיל, עמד על הרגליים ודיבר. הגיע אמבולנס ולאחר שנבדק, אמרו שהוא יכול ללכת לבית חולים או לקופת חולים. לקחנו אותו לקופת החולים. נתנו לו עירוי כי היו חסרים לו נוזלים. עכשיו הוא נמצא באישפוז בית".
הוא סיפר לה מה עבר עליו בשעות האלה?
"הוא היה רגוע. הוא אמר שהוא האמין בעצמו והוא צריך להילחם עד הסוף. וכך הוא עשה אחרת לא היה שורד".
קראו עוד >>
פאראמדיק מד"א, חגי קולטון, סיפר: "חברנו לשיטור הימי וראינו גבר בשנות ה-70 בהכרה מלאה ובמצב בריאותי טוב. הוא סיפר לנו שהוא נכנס לים בחוף אמיגוס בקרית ים אתמול בערב בסביבות השעה 19:00 ולאחר שהחשיך ולא הצליח לשוב לחוף הוא נתפס על מצוף שהיה במים עד שאותר הבוקר על ידי השיטור הימי שסרק וחיפש אותו סמוך לקרית חיים.
"לאחר בדיקות רפואיות הכנתי לו קפה והשוטרים כיבדו אותו בעוגיות, והמתנו עד שבנו הגיע לקחת אותו. היינו בטוחים שאנחנו מגיעים לאירוע קשה של נעדר שנמשה לאחר שעות בים ואנחנו שמחים שהאירוע הזה הסתיים טוב".
פורסם לראשונה: 09:11, 07.09.22