בשבוע שעבר, בזמן שהייתה בשיעור בבית הספר, הרגישה גילי בצלאל ממשגב שאחת משיני החלב שלה, שן טוחנת שהתנדנדה, נפלה ונשאפה בטעות. היא עדכנה את המורה, שיצרה קשר עם הוריה. מאחר שגם התלוננה על כאב בזמן נשימה עמוקה, החליטו ההורים לקחת אותה לבדיקה במרפאה, שם בוצע צילום דימות ובדיקה טכנית על מנת לוודא שהשן שנבלעה לא נמצאת בוושט.
2 צפייה בגלריה
גילי בצלאל והשן
גילי בצלאל והשן
גילי בצלאל והשן
(צילום: פרטי )
הכאב שלא חלף, והההורים לקחו אותה למיון הילדים ברמב"ם. "גילי הרגישה בסדר ולא היתה תלונה מיוחדת מעבר למה שהיא התריעה עליו מוקדם יותר", משחזרת נועה כץ, אמה של גילי, "אבל כשנכנסנו למיון פתאום חל שינוי במצבה והיא התקשתה לנשום".
ככל הנראה, השן שנשאפה מוקדם יותר והתמקמה בריאה השמאלית זזה ועלתה למעלה, כשמיקומה החדש חוסם את דרכי הנשימה. בתוך זמן קצר חלה החמרה במצבה והיא התמוטטה כשהיא סובלת מקוצר נשימה.

2 צפייה בגלריה
ניתוח מונחה מצלמה
ניתוח מונחה מצלמה
ניתוח מונחה מצלמה
(צילום: פרטי )

צוות מיון הילדים העביר אותה אל חדר הלם, שם הוא הונשמה על מנת לייצב את מצבה. "בשלב מסוים נשקפה סכנה לחייה", מסבירה ד"ר עידית פסטרנק, משנה למנהל מיון הילדים. "מרגע שהיא התייצבה, רצנו איתה אל חדר הניתוח ובהליך עדין, מונחה מצלמה, שלף הצוות את השן מהריאה שלה. זמן קצר לאחר מכן גילי נגמלה מההנשמה, לאחר מכן היא הועברה להמשך השגחה במחלקת טיפול נמרץ ילדים ולמחרת שוחררה לביתה".
האם, נועה כץ: "זה היה מזל גדול להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. כשהיא התחילה לסבול מקשיי נשימה וכשראיתי את הצוות רץ אליה, הבנתי בדיוק מה קורה וזה היה מבעית. אני מלאת תודה על הכל".

קראו עוד >>

משחזרה גילי אל שגרת חייה, היא חולקת את סיפור שלה עם ילדי הכיתה שלה ומספרת להם מניסיונה איך כדאי להתנהג במקרים כאלה.
ד"ר פסטרנק, "גילי הגיעה בדיוק בזמן, ולשמחתנו הסיפור הזה הסתיים בשלום".