עשרות אנשים התגודדו הבוקר (שלישי) בפתח חנות "נייקי", בביג קריות, עם פתיחתן מחדש של החנויות במתחם. ביתר החנויות, לפחות בשעות הבוקר, נרשמה תנועת קונים רגילה, ולא נראו לחצים כבדים, אבל ב"נייקי" הצפיפות הייתה כה גדולה עד שבשלב מסוים סגרו את הכניסה לחנות והודיעו שעד שהקהל הממתין בחוץ לא ישמור על מרחקים סבירים אחד מהשני, החנות לא תיפתח מחדש.
2 צפייה בגלריה
ביג קריות נייקי
ביג קריות נייקי
תורים ארוכים, הבוקר
(צילום: נחום סגל)
למרות שעל חלונות החנות לא נתלו מודעות על מבצעים מיוחדים ביום הפתיחה, מחוץ לחנות התגודדו כאמור עשרות אנשים, בלי להקפיד על מגבלת שמירת המרחק. אנשים עמדו שעה ארוכה בתור, בצפיפות, בחום, ובמהרה החלו צעקות ועצבים.
עוד בחדשות:
אחד הנוכחים במקום סיפר למיינט קריות: "זה היה כמו כניסה למופע, סידרו גדרות להמתנה ובדיוק אותו לחץ. לאנשים פה מהר מאוד עלו הפיוזים ועברו לצעקות".

אישה בהריון פנתה למאבטח וביקשה להיכנס בלי תור, בשל מצבה. על כן השיבה לה אישה אחרת: "לא ידעתי שהריון זו מחלה". אישה אחרת, שהייתה כמעט בראש התור, איבדה בשלב מסוים את השלווה והחלה לצעוק למאבטחים: "אמרתם חמש דקות ותראה כמה זמן עבר. אני נשרפת פה בשמש".
גבר שבדיוק יצא מהחנות עם שקית בגדים ממותגים השיב לה: "לא חבל על העצבים? זה כולה חולצות. על זה שווה לריב? בואי, אתן לך חולצה אם את רוצה".
2 צפייה בגלריה
ביג קריות נייקי
ביג קריות נייקי
החנייה בביג קריות, הבוקר
(צילום: נחום סגל)
לאזור הגיעו גם מספר פקחי עירייה שנדהמו בעצמם מהמראה, אבל לא פעלו להרחיק את האנשים אחד מהשני. בשלב מסוים נסגרה החנות לכמה דקות, כדי לאפשר לקהל לתפוס מרחק, אבל בהמשך היא נפתחה שוב.
ביתר החנויות נראתה כמות קונים רגילה, ברובן לא היו תורים מחוץ לחנות. ברשת 'רנואר' נראו שמונה אנשים ממתינים בחוץ, אבל התור שם התקדם מאוד מהר.
בהנהלת ביג העדיפו הבוקר שלא להתראיין לגבי ההיערכות לפתיחת המתחמים ורק ציינו שבשל הלחץ שאותו צפו מראש, החנויות יהיו פתוחות עד לחצות.
פורסם לראשונה: 12:42, 17.11.20