שלוש שנים חלפו מאז היום שבו התבשר יוסי בן חיים מקרית ים כי בנו מאור נרצח בחוף ימית בקרית ים. בראיון ל-mynet קריות הוא מספר על ילדיו של מאור, שגדלים ללא אבא, על המצבים הקשים שהם עומדים בהם בבית המשפט ועל שמחת החיים שאבדה.
3 צפייה בגלריה
מאור בו חיים ז"ל
מאור בו חיים ז"ל
"החלום של כולנו התנפץ". מאור ז"ל (מימין) ואביו יוסי בן חיים
(צילום: פרטי)
המשפחה ממתינה להכרעת הדין, שצפויה להתקבל בעוד מספר חודשים, ומתקוממת על בקשתו של הנאשם ברצח, מאור כהנא, שיחזירו את שותפו לחיסול לשבת איתו בתא, מחשש לנקמה. "אני מקווה שהרוצח הנתעב וכל מי שהיה שותף לו לא יראה אור יום, ושישלם על כל דמעה שלי ועל העצב של כל המשפחה, שנשארה מצולקת לכל החיים".
קראו עוד >>

7 יריות מטווח קצר

במשך מספר שנים היה תומר בן חיים (22), הצעיר מבין שישה אחים, בזוגיות עם צעירה מהקריות. לפני כשלוש שנים היא נפרדה ממנו, והחלה בקשר זוגי עם אדם אחר, שעבד עימה. בעקבות הסכסוך בין שני הגברים, בסופו של דבר שילם אחיו הגדול מאור בחייו, על אף שלא היה קשור למקרה.
על פי כתב האישום, באוגוסט 2018, בעוד מאור בן חיים יושב עם חבריו בחוף ימית בקרית ים, הגיע למקום כהנא על קטנוע בו נהג שותפו לפשע, אריאל ורדיניאן. כהנא רדף אחרי בן חיים וירה בו 7 יריות מטווח קצר. חמישה מהם פילחו את גופו וגרמו למותו. בן חיים הותיר אישה הרה, שני ילדים קטנים, זוג הורים וחמישה אחים ואחיות.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחוף ימית
זירת הרצח בחוף ימית
זירת הרצח בחוף ימית
(צילום: איחוד הצלה)
מותו גרם לשבר גדול במשפחתו. "זה גמר לי את החיים שלי", אומר אביו, יוסי בן חיים (62), "זה שבר שאי אפשר לתאר, ליבי קרוע. כל המוטיבציה ושמחת החיים שהיו לי פעם, אבדו. נוספו לי מחלות, ואני לא ישן בלילות. כל דבר קטן גורם לי לבכות. אני רואה אנשים שמחים, ואני בוכה. כל הזמן אני חושב על הילדים שלו, המחשבה שהנכדים שלי גדלים בלי אבא הורסת לי את הנשמה. גם הילדים שלי, חרב עליהם עולמם. כל המשפחה השתנתה, כולם נהיו יותר עצבניים וחסרי סבלנות".
איך מתמודד אחיו, תומר?
"הוא סובל מטראומה מהמקרה, מאוד קשה לו. לא עובד, ובקושי אוכל. הוא לא משתף הרבה, אבל נראה לי שהוא מאשים את עצמו במה שקרה. לפעמים הוא אומר לי 'אין לי חיים', 'הלכו לי החיים'. הוא כל הזמן דואג לי ומסתכל עלי. הוא הכניס לו לראש שהוא צריך לשמור עלי כל הזמן".

אבא בשמים

מספר חודשים לאחר הרצח נולד בנו השלישי של מאור, שלא יזכה להכיר את אביו. "זה לא קל לאף אחד מאיתנו. התאומים עלו השנה לכיתה א', והבן השלישי, שנולד לאחר מותו, הוא בן שנתיים וחצי. סיפרו להם שאבא בשמים. אנחנו משתדלים לדבר איתם הרבה על אבא שלהם, לספר על דברים שעשה, כדי שיכירו אותו. לאשתו קשה, לפעמים היא באה ליד הבית שלנו ויושבת לבד עם עצמה, כנראה הזיכרונות מציפים אותה.
3 צפייה בגלריה
יוסי בן חיים ובנו מאור ז"ל
יוסי בן חיים ובנו מאור ז"ל
יוסי בן חיים ובנו מאור ז"ל
(צילום: אלבום משפחתי)
"אשתו של הרוצח גרה 30 מטר מביתי, היא עברה לכאן לפני מספר חודשים. זה מצב לא נעים. היא באה לפארק עם הילדים שלה, ולפעמים גם כלתי מגיעה, וכל השטח מתעורר. כלתי נדרכת, ולילדים שלי, שרואים את זה, מאוד קשה".
במשך השנים בהן מתנהל משפטם של כהנא וורדיניאן, מקפידים יוסי וכלתו, אלמנתו של מאור, להגיע לדיונים. "בכל התקופה של הדיונים הם יושבים יחד וצוחקים, כאילו מדובר בהצגה. איך אין לו בושה לרצוח, לקחת עולם שלם וחלומות שהיו לבני, ועוד עם כיפה על הראש וציצית על הגוף - ואקדח ביד. כל זה בזמן שהילדים של בני לא יראו ויחוו מה זה אבא, ואלמנה שצריכה להתמודד לבד עם גידול של שלושה ילדים.
"מאור היה בשלן, היו לו הרבה חלומות, אחד מהם לפתוח עסק של אוכל ביתי, שרצה שנקים יחד. הכל נקטע. החלום של כולנו התנפץ.
"באחד הדיונים, השופט איפשר לאמא של הרוצח לנשק אותו. זה קרע לנו את הלב. אנחנו לא נוכל לגעת בבן שלנו יותר, וגם לא אשתו וילדיו. בשני הדיונים האחרונים הגענו, אני וכלתי, עם חולצה שעליה מודפסת תמונה של מאור עם הילדים שלו. בדיון השני אמרו שאסור, והשופט ביקש מאיתנו לא לבוא עם החולצה הזאת יותר".

החלום נקטע

לכאבו של בן חיים נוספה בקשה שהגיש לפני כחודש הנאשם כהנא לבית המשפט, בה ביקש להחזיר את שותפו לרצח לתא ביחד איתו, מחשש לניסיון חיסולם. "זו חוצפה. כל התקופה הזו הם לא שיתפו פעולה. אם הוא אומר נקמה, זה אומר שמישהו מהמשפחה רוצה להתנקם בהם - ואין דבר כזה בכלל, וגם לא יהיה", אומר יוסי בן חיים.
"אם מאיימים עליהם, הם בטח יודעים מי רוצה לנקום. אז למה הם לא אומרים? אני חושב שהם עושים מניפולציה רק כדי שירחמו עליהם, וכדי לסחוט הטבות והקלות במעצר שלהם. כנראה בגלל שהפרידו ביניהם, הם לא יכולים לתאם יותר, ככה אני רואה את זה".
בעוד מספר חודשים צפוי בית המשפט המחוזי בחיפה להכריע את דינם של שני הנאשמים ברצח, ובני משפחת בן חיים מצפים שיקבלו עונש מאסר ממושך. "אני מקווה שכל מי שהיה שותף לרוצח הנתעב הזה לא יראה אור יום, וישלם על כל דמעה שלי ועל העצב של כל המשפחה, שנשארה מצולקת לכל החיים. שיישבו בבית סוהר כמה שיותר, כי אין שום עילה מוצדקת למה שנעשה.
"אני רוצה להודות למשטרה ולפרקליטות על המהירות שבה נתפסו הנאשמים והועמדו לדין".
פורסם לראשונה: 07:58, 17.09.21