שלוש שנים לאחר שלא חשש לירות ואף לבצע וידוא הריגה עם חמישה כדורים, כשירה במאור בן חיים על חוף הים של קרית ים, הרוצח מאור 'קפקא' כהנא (26) יושב בכלא וחושש מנקמה בו ובשותף שלו לחיסול, אריאל ורדיניאן (31), שניהם תושבי קרית ביאליק. בשבוע שעבר פנה כהנא לבית המשפט המחוזי בנצרת בטענה כי נשקפת סכנה ממשית לחייו ולחיי חברו.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחוף ימית
זירת הרצח בחוף ימית
זירת הרצח בחוף ימית
(צילום: איחוד הצלה)
בשל החשש לנקמה, נכלאו השניים בתאי ההפרדה בכלא שיטה. לאחרונה הוצא ורדיניאן מההפרדות והועבר לכלא צלמון, אך בשל מידע מודיעיני על סכנה לחייו הועבר לכלא גלבוע.
קראו עוד >>
כזכור, הרצח אירע ב-1 באוגוסט 2018 בשעות הערב. מאור בן חיים, אב לשניים מקרית ים, נורה למוות בעת שישב בבית הקפה ימית, על חוף הים. הרקע לרצח הוא סכסוך שהחל בין קרוב משפחתו לתושב אחר בקריות בשל קשרים רומנטיים שניהל עם צעירה.
בן חיים התערב בסכסוך ושילם על כך בחייו, כאשר באותו ערב הגיע לבית הקפה כהנא וורדיניאן, רכובים על קטנוע. ורדיניאן הסיע את כהנא על הקטנוע שלו, וכהנא נכנס למסעדה חבוש קסדה ועורר את חשדם של בן חיים וחבריו, שישבו במקום.
2 צפייה בגלריה
הנרצח, מאור בן חיים
הנרצח, מאור בן חיים
הנרצח, מאור בן חיים ז"ל
(צילום מתוך הפייסבוק)
כהנא החל לרוץ לכיוונו של בן חיים, שנמלט ומעד, ואז ירה בו 7 כדורים מטווח קצר, חמישה מהם פגעו בו, והוא נהרג. כהנא וורדיניאן נמלטו מהמקום בנסיעה, ונעצרו לאחר שלוש שעות באזור מיוער בקרית ביאליק. במקום אותרו האמצעים ששימשו אותם בביצוע הרצח, לרבות האופנוע ופריטי הלבוש, מהם הופקו הממצאים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות להם.
במכתבו לבית המשפט המחוזי בנצרת בשבוע שעבר טען כהנא, כי שב"ס "לוקחים אחריות על חייו של אריאל", כדבריו, לאחר שהוציאו את ורדיניאן מתא ההפרדה הזוגי, בו שהה יחד עמו בכלא שיטה, והעבירו אותו לאגף פתוח בכלא גלבוע. כעת דורש כהנא שיחזירו את ורדיניאן לשבת איתו בתא.
"לפני שיהיה מאוחר מדי, תחזירו את אריאל להפרדות איתי בכלא שיטה", ומזהיר כי העברתו עלולה לעלות לו בחייו.
פורסם לראשונה: 08:04, 16.08.21