בני זוג שרכשו דירה בפרויקט SEE YAM, בקרית ים, מחברת צור טאואר תובעים יותר מחצי מיליון שקל בגין ליקויי בנייה שונים בדירתם, שנקנתה תמורת סכום של כ-1.5 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
אי התאמה במבואת הכניסה, ליקויים במרפסת השמש
אי התאמה במבואת הכניסה, ליקויים במרפסת השמש
ליקויים במרפסת השמש
(צילום: מתוך תיק התביעה)
התובעים רכשו בזמנו דירה מהחברה בפרויקט שלה בשכונת גלי ים, בקרית ים. לטענתם, עוד לפני הכניסה לדירה, החלו להתגלות ליקויי בנייה שונים. טרם הכניסה לדירה, פנו הרוכשים ל"מכון הדס, ביקורת מבנים בע"מ" כדי לבצע בדיקה של מצב הנכס.
הדוח גילה שורה ארוכה של ליקויים בדירה, כמעט בכל ההיבטים הקשורים לבנית דירה חדשה, החל מדלת הכניסה, אביזרי החשמל והתקשורת, אי התאמה לתוכניות, ריצוף, אינסטלציה, חיפוי, נגרות ועוד. באופן כללי נקבע כי למרות שהדירה נמסרה, "טרם הושלמו העבודות הנדרשות בדירה, כדוגמת הבאים: התקנת פנלים ברחבי הדירה, הרכבת המטבח הערה באופן מלא לרבות עבודות גבס, התקנת ברזים ולחצנים עבור אסלות, השלמת אביזרי קצה/מכסים בנקודות חשמל/תקשורת ברחבי הדירה, התקנת דלת פנימית בממ"ד, ועוד".

2 צפייה בגלריה
אי התאמה במבואת הכניסה, ליקויים במרפסת השמש
אי התאמה במבואת הכניסה, ליקויים במרפסת השמש
אי התאמה במבואת הכניסה
(צילום: מתוך תיק התביעה)

הדוח מציין חדר חדר והתיקונים שיש לבצע, כולל תמחור, החל ממיקום נקודות חשמל, שיפועים, פגמים בעבודות טיח, הצבת אריחים, ניקוי רובה, העתקת מיקום ברזים, החלפת חלון, תיקון מנגנוני נעילה בחלונות, ועוד.
לאחר הכניסה לבית הזמינו בעלי החברה דוח נוסף, של המומחה רן פלגי, שסיכם כי סך התיקונים בדירה יעלו סכום של כ-473 אלף שקל. בהמשך נערכה גם בדיקה של מכון התקנים, שעל פי מיטב ידיעת התובעים מצאה עוד ליקויים בריצוף הדירה.
מהתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד מימון פאר, נטען כי סך הפיצוי הריאלי בגין עלות תיקוני הליקויים ופיצוי בגין עוגמת נפש מסתכם ב-573 אלף שקל.
התובעים טוענים עוד כי פנו מספר פעמים לחברה, על מנת לתקן את הליקויים, אבל לא קיבלו מענה הולם. "אל הנתבעת נשלחו מספר התראות לתיקון הליקויים מתוך תקווה שזו תיקח בשתי ידיים את ההזדמנות שנתנו לה התובעים לתקן את הליקויים. אלא שהנתבעת בחרה שלא להתייחס לטענות התובעים ולדוח שהציגו בפניה".
בסיכום התביעה נטען: "מדובר בדירת מגורים ובליקויים נרחבים עמם התובעים נאלצים להתמודד במשך חודשים ארוכים. במהלך הזמן התעכב הטיפול בליקויים בלא כל הצדקה, תוך גילויי אדישות והתעלמות מוחלטת של הנתבעת מסבלם. כמו כן, התובעים נאצלו לקחת שירותי בדק בעצמם על מנת לאמוד את הנזק והליקויים. לאור זאת, יטענו התובעים כי הם זכאים לפיצוי בגין עגמת נפש בסך של 100 אלף שקל".

קראו עוד:

מחברת צור טאואר נמסר: "החברה קיבלה לידה את החומרים לראשונה ממערכת 'ידיעות המפרץ'. החברה יוזמת בנייה של אלפי דירות בקריות ועדיין מטפלת בכל הלקוחות שלה בשיא הרגישות והיחס האישי גם בכאלו אשר כוונותיהם אינם נקיות. מדובר באי הסכמה בין הקבלן המבצע ללקוחות אשר אין לנו ספק שיימצא הפתרון לשביעות שני הצדדים".
פורסם לראשונה: 08:09, 07.05.23