בצהרי יום שישי האחרון התכנסו רבים בבית העלמין 'תל רגב' ללוות את שולה בנטוב (84), מוכרת הפלאפל המוכרת והאהובה מקרית שמואל, בדרכה האחרונה. בנטוב הותירה אחריה את בעלה עמרם, ילדים, נכדים ונינים.
4 צפייה בגלריה
שולה בנטוב ז"ל
שולה בנטוב ז"ל
שולה בנטוב ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
פוסטים רבים לזכרה פורסמו ברשתות החברתיות על ידי תושבי האזור, ודוכן הפלאפל כוסה במכתבי פרידה וציורים של תלמידי בית הספר היסודי 'אהרון הרא"ה'.
"נפרדנו מסבתא בכאב גדול", סיפרה טל סבאג, נכדתה. "לפני כשנה סבתא שלי קיבלה אירוע מוחי ומצבה הבריאותי הלך והידרדר בשנה וחצי האחרונות. למרות זאת סבתא לא ויתרה והמשיכה להגיע לפלאפל גם בשבועות האחרונים יחד עם המטפלת שלה.

4 צפייה בגלריה
שולה בנטוב ז"ל
שולה בנטוב ז"ל
ציורים ומכתבי פרידה נתלו על דוכן הפלאפל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

"בנה ובתה עובדים במקום עם סבא שלי, עמרם, שהוא בן 91, וסבתא הייתה מגיעה לראות את האנשים והרגישה את המקום שהיא וסבא שלי בנו בשתי ידיים. היא אמנם הייתה חלשה מאוד, אבל המשיכה לדאוג לכולם ולהגיע לפלאפל, לשבת שם, לצפות ולהוקיר טוב".
עינת ברזילי, תושבת קרית שמואל, כתבה: "שולה הלכה לעולמה אמש, וכל אנשי הקריה, גם אלה שכבר שנים לא גרים בה, שותפים לאבל.

4 צפייה בגלריה
שולה בנטוב ז"ל
שולה בנטוב ז"ל
"נהגה בכל בפשטות בחיוך ובהכרת הטוב". שולה בנטוב ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

"הפלאפל של שולה היה שם כשהייתי רכה בשנים, ואימא הייתה שולחת את אבא להביא ארוחת ערב, כשלא התחשק לנו ביצה וסלט. היא הייתה שכנה שלנו בוורבורג, וידעה: לאימא בלי עגבניות, לשמוליק בלי טחינה. הוא היה שם כשהדרכתי בסניף והלכתי עם החניכים לאכול פלאפל אחרי פעולה ביום שלישי. הוא היה שם במוצ"ש, כשקבענו בפלאפל כדי להחליט לאן נוסעים, ואח"כ ברכב של מי. הוא היה בעיקר היא.
"שולה בנטוב מאירת הפנים, שמכירה כל ילד בשמו, שרושמת, שיודעת להגיד: "אבא היה פה, לקח לכם הביתה". שמכינה 50 כדורים לימי הולדת, שרואה עליך הכל, וכל הבנים שלה שם, ובעלה, והיא השמש המחייכת שמרגיעה, מנטרלת, מפרנסת. כל כך חרוצה וכ"כ טובה".
45 שנים חלפו מאז ששולה ועמרם בנטוב רכשו את הקיוסק הקטן בקריית שמואל והפכו את המקום ל'פלאפל של שולה'. אף אחד לא תיאר לעצמו שהמקום הקטן והצנוע יהפוך להצלחה רבת שנים ולסמל של קרית שמואל.
"הקיוסק הוקם בשנת 77", סיפרה סבאג. "אז התפרסמה הודעה בלוח מודעות של בית הכנסת בקריה שהקיוסק מוצע למכירה, סבא שלי עמרם חיפש מקור פרנסה נוסף וקפץ על המציאה. הייתה ביניהם חלוקה ברורה, סבתא הייתה אחראית על המתכון של הפלאפל שעד היום במשך 45 שנה לא שונה".

4 צפייה בגלריה
שולה בנטוב ז"ל ובעלה עמרם
שולה בנטוב ז"ל ובעלה עמרם
שולה בנטוב ז"ל ובעלה עמרם
(צילום: באדיבות המשפחה)

הזוג בנטוב הגיע לקרית שמואל כזוג צעיר בשנת 1958, לאחר שהכירו בנהריה והתחתנו בקריה. סבאג: "סבתא היתה אישה מיוחדת, נתנה את ליבה וחיוכה לכל אדם וילד שהגיעו לפלאפל. שאלה לשלום כולם מתוך התעניינות אמיתית ואכפתיות, היתה אוזן קשבת, הכירה היטב את כל המשפחות. לא שכחה אף אדם.
קראו עוד >>
"אישה יראת שמיים, צנועה, נהגה בכל בפשטות בחיוך ובהכרת הטוב. הפלאפל וסבתא הן חלק מביטוי שנקרא אצל הדתיים "חוק הדתיים השלובים" אפשר ללכת בכל מקום בארץ ולפגוש אדם אחר שיכיר או שמע על פלאפל שולה וסבתא. היום שני ילדיה ממשיכים להפעיל את המקום יחד עם הסבא שלנו, וזה חלק מהמורשת של סבתא".
פורסם לראשונה: 12:03, 23.10.22