בית משפט השלום בחיפה קבע כי על תושב הקריות לשלם כ-20 אלף שקל בגין נזקים שגרם למכונת שטיפת רכב בתחנת הדלק 'מיקה' בחוצות המפרץ. זאת, לאחר שטענתו כי חלק מהמתקן ניתק ופגע ברכבו - נדחתה. בעקבות זאת הגיש השבוע ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה.
1 צפייה בגלריה
תחנת הדלק 'מיקה' ברחוב השיש
תחנת הדלק 'מיקה' ברחוב השיש
תחנת הדלק 'מיקה' ברחוב השיש
(צילום: מיכל ראובן)
על פי כתב התביעה, שהוגש לבית משפט השלום בחיפה, בחודש דצמבר 2017 הגיע נהג לשטיפת רכב בתחנת הדלק 'מיקה' ברחוב השיש. טרם כניסתו למתקן השטיפה, נטען, הוסברו לנהג הוראות השימוש, בהן שילוב הילוך סרק (ניוטרל) ואיסור שימוש בבלמים של הרכב עד לסיום פעילות מתקן השטיפה.
למרות זאת, טענו בעלי המתקן, הנהג שילב הילוך נסיעה, התנגש במברשת הגג העליונה וגרם לה נזק. התובעים ביקשו מבית המשפט לחייב את הנהג בתשלום הנזק שנגרם למתקן.
קראו עוד >>
מנגד טען הנהג כי הוא פעל בהתאם להוראות מפעיל מכונת השטיפה, שילב את הרכב להילוך סרק, ובמהלך ביצוע השטיפה, לפתע, חלק עליון של מכונת השטיפה ניתק ופגע בגג הרכב, וגרם לו לנזק. כמו כן, טען שהאחריות על הנזק מוטלת על התובעת או מי מטעמה עליהם הייתה מוטלת חובה לפקח על הליך השטיפה ולוודא כי הוא מתנהל ללא תקלות.
בפסק הדין שניתן בחודש יולי האחרון קבעה השופטת כי בסרטונים שהוצגו בפניה לא רואים כי חלק כלשהו נפל על הרכב. "הנתבע בעדותו ציין כי הוא מכיר את המקום, את הנהלים וההתנהלות המתחייבת בעת שטיפת הרכב, מאחר שאין זו הפעם הראשונה שבה הוא מכניס את הרכב לשטיפה במקום.
"בעדותו ציין, כי הוא לחץ על בלם הרכב, כששמע רעש בלתי מוסבר, ולא שהוא הבחין בחלק כלשהו של המכונה נופל על הרכב", כתבה שופטת, ג'אדה בסול. "עושה רושם, ונראה שכך אכן היו פני הדברים, כי הנתבע טעה לחשוב כי התרחש אירוע חריג, ועל כן הוא לחץ על דוושת הבלם, ומבלי שווידא כי כך אכן עליו לפעול, או כי אכן עליו לפעול בהתאם".
השופטת קיבלה את התביעה וחייבה את הנהג לשלם לתובעת סכום של כ-17 אלף שקל בתוספות הוצאות ושכר טרחת עו"ד בגובה 3,000 שקל.
הנהג, כאמור, הגיש השבוע ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה וטען בין היתר כי התובעת כלל לא הוכיחה כי מתקן השטיפה נמצא בבעלותה. בנוסף, טען כי המתקן תוקן סמוך לפגיעה, אולם בדיקת השמאי התבצעה כחצי שנה לאחר מכן. כמו כן כי לא הוצגו חשבוניות של התיקון, ולא הוכח כי מכונת השטיפה היתה תקינה לפני האירוע.
פורסם לראשונה: 07:39, 16.11.21