בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אמש (ראשון) תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס על דניאל יולזרי (24), ששדד את סניף בנק איגוד בקרית ביאליק לפני כשנה.
1 צפייה בגלריה
"סטה מן השורה". דניאל יולזרי
"סטה מן השורה". דניאל יולזרי
"סטה מן השורה". דניאל יולזרי
(צילום: מתוך הפייסבוק)
המקרה אירע בחודש ינואר השנה בשעות הצהריים, אז הגיע יולזרי, חייל משוחרר מיחידה מובחרת, אל סניף בנק איגוד בקרית ביאליק. כשהוא רכוב על אופניים חשמליים, לבוש בבגדי צבא, עטה כפפות ומשקפי סקי. בנוסף היה מצויד באקדח צעצוע, שק שחור ופתק עליו נכתב "זה שוד, כסף, אני מצטער".
הוא ניגש לפקידה בבנק, דרש ממנה את הכסף תוך כדי שהוא מאיים עליה שיש לו אקדח. הפקידה המבוהלת הפנתה אותו לכספומט מחוץ לבנק. בתגובה לך הוא הושיט לה את הפתק ואת השק והורה לה להכניס לתוכו את הכסף. הפקידה שחששה הכניסה לתוך השק סכום של 2,990 שקל, אשר היו בתיבת הכסף שבעמדתה.
מנהל הבנק ניגש אליו והחל לשוחח איתו, והוא ביקש מהפקידה להפסיק להכניס כסף. היא מסרה לו את השק, והוא לקח אותו ועזב את הבנק על אופניו. לאחר מכן עצר בשביל בסמוך לבנק והחליף את בגדיו ונעליו על מנת שלא יזהו אותו.
במהלך המשפט דרש נציג התביעה להשית על יולזרי עונש מאסר ממושך של בין 3–5 שנים מאסר בפועל. זאת לצד מאסר על תנאי, פיצוי וקנס. מנגד, טענו סנגוריו, עו"ד תמי אולמן, עו"ד שחף אולמן ועו"ד יעקב שלומוביץ, כי יש להטיל עליו עונש של עבודות שירות, פיצוי וקנס. זאת לאור נסיבות חייו הקשות, העדר עבר פלילי והודאה במעשה.
בגזר הדין שניתן אמש על ידי סגנית נשיא בית המשפט, דיאנה סלע נלקחו בחשבון לדבריה גם נסיבותיו האישיות של יולזרי המצדיקים הקלה בעונש. "הנאשם הפנים את חומרת מעשיו הנלוזים, הביע חרטה כנה לכאורה על מעשיו, הפגין אמפתיה כלפי א' המתלוננת, ועשה מאמץ אמתי לחזור למוטב; הוא נרתם לטיפול ונתרם ממנו, הן במסגרת שירות המבחן והן במסגרת פרטית", נכתב.
"הנאשם נעדר עבר פלילי; לא זו בלבד שלא היה חלק מעולם העבריינות, אלא שפועלו ההתנדבותי של הנאשם, הן טרם גיוסו לצבא, בהיותו בן נוער בעצמו, והן לאחר שחרורו, מלמד שהיה אדם נורמטיבי אשר ביקש לתרום לחברה. גם כשהמצב הכלכלי היה קשה בחר הנאשם להתנדב ולעבוד בתחום הספורט בו הצטיין, עד אשר סטה מן השורה. בנתונים אלה אין מחלוקת של ממש כי שליחתו של הנאשם למאסר בפועל תגרום לו לפגיעה משמעותית, וכך גם לבני משפחתו".
לאור דברים אלה ועוד הטיל עליו עבודות שירות למשך תשעה חודשים, מאסר על תנאי למשך 12 חודשים, פיקוח שירות מבחן למשך 24 חודשים וכן פיצוי כספי בגובה 5000 שקלים לפקידת הבנק. לאור מצבו הכלכלי החליטה השופטת שלא להטיל עליו קנס בנוסף.
פורסם לראשונה: 13:10, 28.12.20