כ-30 תלמידים ואנשי צוות מבית הספר 'נעורים' בקרית ביאליק אובחנו כחולי קורונה. תלמידים מעשר כיתות נשלחו לבידוד. מעבר לקושי בהתמודדות עם הנגיף, נאלצים בבית הספר להתמודד גם עם שיימינג של הצוות החינוכי: בקבוצות ווטסאפ שונות בבית הספר הופץ שהמורות נכחו במסיבת יום הולדת של מורה אחרת, ונדבקו. "זאת שמועה לא נכונה, תמונת המסיבה היא מלפני שנתיים", אמרה יו"ר ועד ההורים, שירית זמיר.
1 צפייה בגלריה
בית הספר נעורים
בית הספר נעורים
בדיקות קורונה בבית הספר נעורים, השבוע
(צילום: נחום סגל )
ביום ראשון קיבלו הורים לתלמידי בית הספר הודעה מההנהלה, בה נטען כי מורים רבים נמצאים בבידוד עקב חשיפה לחולה קורונה, לכן כל תלמידי בית הספר יעברו ללמידה בזום. 10 כיתות מבית הספר נשלחו לבידוד. בית הספר נסגר, וכל 400 התלמידים עברו ללמידה מרחוק.
מורים ותלמידים רבים ערכו השבוע בדיקות, ונכון ליום שני, אובחנו 30 מהתלמידים ואנשי הצוות החינוכי כחולים בנגיף. ביום שני בבוקר אף הוצבה ניידת דיגום לבדיקת קורונה במתחם בית הספר, לטובת הצוות והתלמידים. במקביל, ערכה העירייה ניקיון וחיטוי של בית הספר.
מעבר לקושי בתחלואה הגבוהה, נאלצים בבית הספר להתמודד גם עם חרושת שמועות ואצבע מאשימה המופנית כלפי הצוות החינוכי. לטענת גורמים בבית הספר, השמועות חסרות יסוד.
"בקבוצות הווטסאפ הכיתתיות החלו לרוץ שמועות על הסיבה להתפרצות הקורונה בבית הספר, וטענות שהצוות החינוכי לא שמר על ההנחיות בחדר המורים", סיפר אחד ההורים. "טענה אחרת היא שהמורות השתתפו במסיבת יום הולדת של אחת המורות ולכן נדבקו. הועברה תמונה של כל המורות יחד, שגרמה לכעס רב בקרב ההורים".
עוד בחדשות:
אולם לדברי יו"ר ועד ההורים בבית הספר, שירית זמיר, מדובר בשמועות מופרכות שעושות שיימינג לצוות: "זאת שמועה נוראה כל כך ולא נכונה. המורה שהיה לה יום הולדת לא מפסיקה לבכות בגלל השמועות האלה. מישהי כתבה לה ברכה בפייסבוק ליום הולדתה, והעלתה שתי תמונות של המורות יחד.
"אנשים מפיצים את התמונה הזאת בלי הפסקה - ומדובר בכלל בתמונה מלפני שנתיים, מצולמות בה מורות שכבר לא עובדות בבית הספר. גם חדר המורים לא נראה יותר כפי שבתמונה. המורה הזאת בכלל יצאה שלילית בבדיקה, אבל בכיתה שלה יש שני ילדים חולים".
זמיר מוסיפה שלא ניתן לאתר את מקור ההדבקה. "גם בכיתה א' המורה בריאה ויש ילד חולה. אי אפשר להגיד שזה בגלל הצוות. אסור לשכוח שהשבוע גם פתחו את הקריון והמרכזים המסחריים. מאחורי השמועות האלה עומדות נשים שנותנות את כל כולן עבור הילדים שלנו. ישנן מורות שחולות ועדיין טורחות לשלוח לילדים חומרים בזום. אז להפיל עליהן את האחריות והאשמה, זה לא הוגן. לא צריך להתעסק במי אשם, צריך להתרכז באיך לסייע לאנשים שנמצאים בבידוד".
פורסם לראשונה: 16:12, 08.12.20