חלם: משרד התחבורה, נתיבי ישראל, יפה נוף וחברת דופלמאייר, שבונה את פרויקט הרכבלית בחיפה, הגיעו לסיכום עקרוני בדבר סיום המחלוקת ביניהם, דבר שיאפשר לפרויקט לצאת לדרך.
למעשה, הצדדים הסכימו לפני שבועיים, שלושה ימים לפני דיון מכריע בבית המשפט, על מתווה שהוצע על ידי בית המשפט ב-26 באוגוסט. קרי, הפרויקט התעכב ב-4 חודשים לפחות בשל ויכוח שניתן היה לפתור כבר אז.
עם זאת יצוין, כי ההסכם בין הצדדים עדיין לא חתום, הצדדים בשלב זה החליפו טיוטת הסכם ביניהם. לאחר החתימה הפורמאלית, יוגש ההסכם לבית המשפט המחוזי בחיפה, ויקבל תוקף חוקי.
גם השאלה מתי הפרויקט ייצא לדרך לא ברורה: במשרד התחבורה מדברים על שבועיים לאחר החתימה על ההסכם. בדופלאמייר מדברים על 45 יום לאחר מועד החתימה על ההסכם, כתאריך יעד להעברת הפרויקט לידי חברת כייבל אקספרס, שאמורה להפעיל את המיזם.
כזכור החליטה שרת התחבורה הקודמת, מירי רגב, ליטול מחברת יפה נוף את כל הפרויקטים שהיא ביצעה עבור המשרד, ובכלל זה את פרויקט הרכבלית, שהועבר לאחראיות חברת נתיבי ישראל.
למרות שההחלטה על העברת האחראיות הייתה בקיץ 2020, עד היום לא נחתם חוזה משלים, להעברת ההתקשרות בין החברה המבצעת, דופלמאייר, למפעיל החדש, נתיבי ישראל. החברת המבצעת, דופלמאייר, המשיכה, למרות המחלוקת ואי הוודאות, בביצוע הפרויקט וסיימה אותו, למרות שלא קיבלה את הכספים שמגיעים לה, במסגרת הפרויקט, המוערך בכ-300 מיליון שקל.
מדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה בחודש אוגוסט הציעה השופטת תמר שרון נתנאל, מתווה שאומר כי החוזה של יפה נוף מוסב על קרביו וכרעיו לנתיבי ישראל, כולל התקציבים של משרד התחבורה. כל החשבונות ייבדקו לתקופה שלפני המעבר וגם אחריה, על ידי נתיבי ישראל.
נתיבי ישראל תגיש את החשבונות שאושרו על ידה, לאישור משרד התחבורה. משרד התחבורה יבדוק את החשבונות בהתאם לנהליו. מובהר, כי יחול עיקרון הרציפות. כלומר - כל מה שמגיע במסגרת הפרויקט ישולם על ידי משרד התחבורה, ככל שיאושר על ידו, בין אם מגיע עבור התקופה של יפה נוף ובין אם מגיע עבור התקופה של נתיבי ישראל.
דופלמאייר, יפה נוף ונתיבי ישראל הסכימו למטווה, משרד התחבורה לא וכך הנושא התעכב עוד ארבעה חודשים, עד שהושגה הסכמה עקרונית, בדיוק על אותו מתווה.