כריסטינה פאולו (25), נשואה ואם לתינוק, עברה במהלך השנים האחרונות מסע משמעותי, והצליחה להתגבר על הזיכרונות הקשים מהילדות, לצאת מעולם הזנות, מההתמכרות לסמים ולהקים משפחה ועסק של יצירות אומנות. "בכל פעם כשעולים בי הזיכרונות הקשים, אני פונה לאומנות, שמצאתי בה דרך התמודדות", אמרה השבוע.
3 צפייה בגלריה
זנות
זנות
"מהרגע שהוא הפך לבן הזוג שלי, יצאתי מעולם הזנות"
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
על אף גילה הצעיר, עברה פאולו, תושבת הקריות, התמודדויות רבות בחייה. "נולדתי וגדלתי בקריות. עברתי ילדות קשה - התעללות על ידי אדם קרוב, כולל פגיעות מיניות כשהייתי בת עשר. לקח לי זמן להבין שמה שקורה זה לא בסדר. כבר בגיל 13 הייתה לי התנסות מינית, וכשביקשתי לקחת כדור פוסטינור כי חששתי שאני בהריון, נאמר לי משפט קשה ומשפיל, שהשפיע על החיים שלי - "אם את מספיק גדולה בשביל זה, אז תתחילי לפרנס את עצמך".
"מאז היו לי התנסויות עם בוגרים שהכרתי דרך הרשת, ומהר מאוד הידרדרתי לזנות ולסמים. היום אני מבינה שחיפשתי יחס ואהבה, והתלהבתי שאנשים מוצאים בי עניין. חשבתי שזה שהם משלמים לי, משאיר את הכוח אצלי. היום אני מבינה כמה מעוות חשבתי, בתור ילדה צעירה".
את שגרת חייה, שנעה בין צריכת סמים לעבודה בזנות, היא הצליחה להסתיר היטב מבני משפחתה. "שמרתי הכל בסוד, אבל בגיל 17, אדם ממשפחתי שגילה שאני נרקומנית, החל לספק לי את הסמים, מחשש שאסתבך כאשר אנסה להשיג אותם בעצמי. הגעתי לתחתית, הייתי במעגל נורא שהיה לי קשה לצאת ממנו".

3 צפייה בגלריה
יצירות האומנות של כריסטינה
יצירות האומנות של כריסטינה
יצירות האומנות של כריסטינה
(צילום: פרטי)

לפני כארבע שנים, במסגרת קבוצת הטלגרם 'טלגראס', הכירה את מי שהפך לבן זוגה עד היום. "שנינו חיפשנו סמים, היינו מכורים, וזה מה שחיבר בינינו בהתחלה. התחלנו לדבר, לצאת, והיינו בקשר חברי לאורך זמן. הוא ראה שאני אדם פגוע שמתקשה לתת אמון באנשים, והיה סבלני כלפיי. רק לאחר שהקשר הפך זוגי, סיפרתי לו על העיסוק בזנות. הוא הגיב בהכלה גדולה. לא רק שלא עזב, כאב לו עליי. סיפרתי לו, כי לא רציתי להשאיר סודות בינינו, אבל מאותו רגע שהוא הפך לבן הזוג שלי, יצאתי מעולם הזנות. זו זכות גדולה להיחלץ ממעגל הזנות".
גם הגמילה מההתמכרות לסמים הגיעה לאחר מכן. "הבנו שאנחנו רוצים קשר זוגי וגם להקים משפחה, וידענו שזה לא יכול ללכת עם הסמים. החלטנו להיגמל יחד. הייתה תקופה קשה, עם כל תסמיני הגמילה, ועברנו אותה ביחד. רק בזכות העובדה שתמכנו אחד בשני, הצלחנו להיגמל".

3 צפייה בגלריה
יצירות האומנות של כריסטינה
יצירות האומנות של כריסטינה
יצירות האומנות של כריסטינה
(צילום: פרטי)

לפני כשנתיים נכנסה כריסטינה להיריון. "זה היה הריון שחיכינו לו. לקח זמן עד שהגוף התנקה והבריא, וכשגיליתי שאני בהיריון, הייתי ממש מאושרת. לפני כשנה התחתנו בבית חב"ד בחיפה, בחתונה מצומצמת עם 20 איש. היינו מאושרים על הדרך שעברנו יחד, אחד בזכות השנייה".
דבר נוסף שסייע לה בתהליך היה העיסוק באומנות. "תמיד הייתי אדם יצירתי ונמשכתי לאומנות. רק כשיצאתי מהמקום הנמוך שהייתי בו, התפניתי לעסוק באומנות. התחלתי להכין בבית כל מיני יצירות - תכשיטים, תחתיות לכוסות, נרות, פצצות אמבטיה ומוצרים נוספים. זה חלק מהתהליך שלי לשמור על נורמטיביות. אני מוצאת בזה מקום שבו אני פורקת את כל הפלאשבקים והזיכרונות הקשים מהילדות או מהתקופה שלי בזנות".

קראו גם:

בימים אלה פתחה דף עסקי - 'כריסטינה ארטס' - בו היא מציעה את יצירות האומנות שלה למכירה לציבור הרחב.
מה החלום שלך?
"אני מאחלת לעצמי שאמשיך להתפרנס כאדם נורמטיבי, אמשיך בהקמת משפחה גדולה ומאושרת, אשתקם מהעבר ולא אפסיק ליצור".