ציקי אבישר (45) הוא ראש עיריית קרית מוצקין החדש, לאחר שגבר על חיים צורי בהפרש של 194 קולות. הניצחון הושג לאחר ספירת הקולות מהמעטפות הכפולות, שנמשכה כל הלילה (בין רביעי לחמישי).
6 צפייה בגלריה
ספירת המעטפות הכפולות, אתמול
ספירת המעטפות הכפולות, אתמול
ספירת המעטפות הכפולות, אתמול
(צילום: פרטי)

אחרי ליל בחירות מתוח, במהלכו התהפכה התוצאה מספר פעמים, התברר כי יש למעשה שוויון בין שני המתמודדים, כאשר חיים צורי הוביל ביתרון של 5 קולות. כבר מהתחלת ספירת הקולות הניחו בשתי המטות כי לבסוף קולות המעטפות הן שיכריעו את הכף וזה אכן קרה.
אתמול (רביעי) בערב התכנסה ועדת הבחירות וספרה 1,296 קולות ממעטפות כפולות. תחילה הייתה הערכה כי מדובר בכ-2000 מעטפות, אבל לבסוף התברר כי ישנן פחות מ-1,300. חברי הוועדה וידאו קודם שכל אחד מאותם מצביעים, חיילים בסדיר ובמילואים, מאושפזים וכו' לא הצביעו גם בקלפיות האם שלהם, ורק אז החלה ספירת הקולות.

6 צפייה בגלריה
ציקי אבישר (מימין) וחיים צורי
ציקי אבישר (מימין) וחיים צורי
מהפך. ציקי אבישר (מימין) וחיים צורי
(צילום: נחום סגל, גיל נחושתן)

כבר בתחילת הספירה התברר כי בקרב הציבור שהצביע במעטפות כפולות, רובם חיילים צעירים בסדיר, שהעדיפו את המועמד הצעיר על פני ראש העיר הוותיק, יש לאבישר יתרון. ואכן לקראת השעה 06.00 התמונה התבררה: אבישר ראש העיר החדש לאחר שזכה ב-677 קולות בעוד שצורי זכה ב-478 קולות. 90 קולות נפסלו במהלך הספירה.

6 צפייה בגלריה
תוצאות ספירת המעטפות הכפולות
תוצאות ספירת המעטפות הכפולות
תוצאות ספירת המעטפות הכפולות
(צילום: פרטי)

קראו עוד:


6 צפייה בגלריה
דפנה וחיים צורי צופים בתוצאות האמת
דפנה וחיים צורי צופים בתוצאות האמת
דפנה וחיים צורי בליל הבחירות
(צילום: נחום סגל)

תוצאות האמת - התמונה הסופית


10,568 קולות צורי
10,762 קולות אבישר

תם עידן


חיים צורי העלה פוסט לאחר היוודע תוצאות הבחירות בו כתב: "תם פרק של 30 שנה, 30 שנה בה הפכנו את העיר קריית מוצקין לעיר המובילה בארץ. אני מודה לעובדי העיריה המסורים.

6 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
"מאחל הצלחה לראש העיר הנבחר". חיים צורי
(צילום: גיל נחושתן)

"תודה לתושבי העיר קריית מוצקין על האמון במשך 30 שנה. מאחל הצלחה לראש העיר הנבחר. עכשיו אתפנה לעשות לביתי. שיהיה טוב לכולכם ונתפלל לשובם של החיילים והחטופים ישובו הביתה במהרה. אני מתפלל ששנאת החינם תיגמר ותרבות הדיבור והטוב ישתלט עלינו. ונאמר אמן".

בוקר טוב מוצקין


"לא באנו לנוח על זרעי דפנה, באנו לעבוד, באנו לעמוד בהבטחות שלנו. בוקר טוב מוצקין יצאנו לדרך חדשה"- כך, בשידור חי בפייסבוק, פנה ראש העיר החדש ציקי אבישר לתושבי עירו, לאחר השלמת המהפך השלטוני בעיר.

6 צפייה בגלריה
ציקי אבישר בליל הבחירות
ציקי אבישר בליל הבחירות
אבישר בליל הבחירות
(צילום: א. יניר)

אבישר: "יש לנו עיר קטנה שעברה הלילה מהפך גדול. הוא לא עוסק רק בראשות העיר או במועצת העיר. המהפך הלילה הוא נקודת ציון מכוננת בשינוי תרבות שלטונית וסדרי עדיפויות.
"הלילה תם מסע מאתגר של שבע שנים ומתחיל מסע חדש. הלילה תם עידן של 30 שנים ונפתח עידן חדש. לא נפנה עורף לעידן הישן, היו בו דברים טובים ודברים פחות טובים, אנחנו נאמץ את הדברים הטובים ונזנח את הפחות טובים, אנחנו נלמד משניהם. ניתן כבוד לדרך ארץ לשפה העברית, לשלטון החוק, למנהל תקין, לערכי יהדות והדמוקרטיה".
אבישר הזכיר את חללי קרית מוצקין במלחמה וחזר על הבטחות הבחירות שלו: תגבור החינוך, שלדבריו הוא הדבר הראשון בו ישקיע בכוחות הוראה ותוכניות, הגברת הסיוע לאזרחים הוותיקים, קידום פרויקטים של פינוי בינוי, הגבת הביטחון האישי, פתיחת הפארק העירוני לתושבים, בניית הקאנטרי "גלי גיל" מחדש.
אבישר טען כי כספי הארנונה ישמשו לשיפור השירות ולא לג'ובים וגם הרגיע את עובדי העירייה באומרו כי הוא נגד תרבות של עריפת ראשים.
עם זאת ציין כי העירייה תעבור שינוי עמוק וכל עובד שידע להשתלב בתרבות השלטונית החדשה יוכל להתפתח בתוך הארגון. הוא גם הודה לבני משפחתו ולכל אלו שסייעו לו במהלך הדרך וחזר כמה כמה פעמים על האמירה כי השינוי הוא תוצאה של מאמץ קבוצתי ולא ניצחון של אדם אחד.
הוא גם הודה לתושבי קרית מוצקין על האמון בו ועל הודעות הברכה שקיבל מהם והבטיח לענות לכולם.
פורסם לראשונה: 08:04, 29.02.24