כזה דבר עוד לא היה כאן: אחרי קרב לילי שהסתיים ביתרון של 50 קולות בלבד לציקי אבישר על חיים צורי, המעטפות הכפולות שספירתן תחל הערב (רביעי) - יכריעו.
5 צפייה בגלריה
חיים צורי וציקי אבישר
חיים צורי וציקי אבישר
חיים צורי וציקי אבישר
(צילום: נחום סגל, א. יניר)

למיינט קריות נודע, כי מדובר בכ-1,300 מעטפות כפולות הכוללות את קולות החיילים, המאושפזים, קלפיות נגישות ובתי אבות. מנהלת הבחירות בקרית מוצקין מטעם במשרד הפנים, נורה אבו רקיה, עידכנה היום את המתמודדים כי הערב בשעה 19:30 תיבחר ועדת קלפי מיוחדת, בת חמישה חברים לכל היותר, שתהיה מורכבת מחמש סיעות שונות. מיד לאחר מכן תחל ספירת קולות מעטפות חיצוניות.

שעה אחרי שעה


כך נראה ליל הבחירות המותח במטות המתמודדים חיים צורי וציקי אבישר נעו במהלך ספירת הקולות, מדקות של אופוריה לשעות של דאגה, בעקבות קרב צמוד, צמוד מאוד בין ראש העיר המושעה, לראש האופוזיציה. כבר בתחילת ספירת תוצאות האמת ומהקלפי הראשונה התמונה התבררה: אין ניצחון חד לאף אחד, יש קרב ראש בראש, שיוכרע בעוד יום או יומיים.
צורי ישב כל הערב, עם פני פוקר, שומר על קור רוח ועצבי ברזל. ההפרשים נעו בין אחוז או שניים לכאן ולשם והוא לא הראה סימני התרגשות, לא כאשר התוצאות היו טובות וגם כאשר התוצאות היו פחות טובות מבחינתו. לידו אשתו דפנה, שמהרגע הראשון דיברה על קרב צמוד, ובאותה שורה שחקן חיזוק, דוד ראם, לשעבר ראש עיריית קרית אתא שועל פוליטי ותיק שהגיע לעזור.

5 צפייה בגלריה
דפנה וחיים צורי צופים בתוצאות האמת
דפנה וחיים צורי צופים בתוצאות האמת
דפנה וחיים צורי במטה הבחירות
(צילום: נחום סגל)

ליד שולחן בקדמת החדר, מתחת למסך טלוויזיה ענק, ישבו אנשי המיחשוב והזינו את התוצאות. עוד לפני חצות, אחרי שנספרו קלפיות בודדות, התחילו אנשי המטה לחשב כמה מעטפות כפולות יהיו בבחירות הללו, בחירות של חיילים, של חולים, של אנשי מילואים שהצביעו מחוץ לעיר. ההערכה דיברה על כמה מאות קולות מספר עצום יחסית ל-20 אלף התושבים שהצביעו בעיר עצמה, שהספירה שלהם יכולה לקחת עד 5 ימים. ייתכן שביום שישי עדיין לא נדע מי המנצח במוצקין.
תחילה התוצאות היו כמעט זהות, 49% צורי, 48% אבישר. פער של 20 קולות, תיקו, שוב פעם פער קטן. אחרי ספירת 20 קלפיות, חיוכים במטה כשמסתמן יתרון קל לצורי. ראש העיר בפועל, עדי שטרנברג, ששמר על פרופיל נמוך כל הערב, עמד בשולחן עם אנשי המידע, ואמר לצורי: "מתחיל להיווצר פער, אבל אתה כמו חופר בסלע, זה לאט, לאט".

בורקס חם


אחרי חצות הגיעו למטה בורקסים וביצים וחלק מהפעילים יצאו להפיג קצת את המתח. במטה לא הייתה, לאורך כל הלילה, ולו לרגע אחד תחושה של התרוממות, להיפך. ככל שהזמן עבר החשש גבר.

5 צפייה בגלריה
ציקי אבישר במטה
ציקי אבישר במטה
ציקי אבישר במטה
(ציילום: נחום סגל)



גורם פוליטי שמכיר את הזירה במוצקין אמר: "תמונת המצב מפתיעה מאוד, כי אחרי קמפיין שבו צורי שטף את הבחירות והיה דומיננטי מאוד, מתברר שכחצי מהתושבים לא רצו אותו. גם אם ינצח, זה יהיה סוג של ניצחון פירוס על הקשקש. כנראה שכתבי האישום והידיעה שגם אם ייבחר הוא לא יוכל להיכנס ללשכת ראש העיר, עשתה את שלה. תושבי מוצקין לא טיפשים ויודעים מה המשמעות של זה".

5 צפייה בגלריה
יושבים מול המסכים. מטה צורי
יושבים מול המסכים. מטה צורי
יושבים מול המסכים. מטה צורי
(צילום: נחום סגל)

במהלך הלילה הפער לטובת צורי קטן מקלפי לקלפי והפך ממאות לעשרות, ולקראת בוקר התמונה התהפכה. אבישר לקח לראשונה את ההובלה ועם סגירת הקלפיות הוביל בעשרות קולות בלבד. מה שהיה ברור בהתחלה, שהקולות מהמעטפות הכפולות, יכריעו - אכן התברר כנכון וצורי נאלץ להמתין עוד יומיים ארוכים כדי לדעת האם הוא ממשיך או הולך הביתה. ב-1993 הסיבוב השני הביא אותו לראשות העיר, ב-2024 ייתכן שקולות החיילים ישימו קץ לאחת הקדנציות הארוכות של ראש עיר במדינת ישראל.

קראו עוד:

תמונות המנדטים במועצה בקרית מוצקין:


רוח חדשה במוצקין - 7 מנדטים
מוצקינטו - 7 מנדטים
ישראל ביתנו - 2 מנדטים
איחוד ש"ס ציונות דתית – 1 מנדטים
החלוקה היא לפני ספירת המעטפות הכפולות שיכולה לשנות את החלוקה.

ממטה הבחירות של חיים צורי נמסר: "חיים צורי הוא מותג. אין אדם בארץ שלא יודע מיהו חיים צורי. תושבי קריית מוצקין שוב הפגינו אהבה ענקית כלפי צורי. זה מרגש ומעצים את מנהיגותו האהודה בעיר בה נולד וגדל. אנו מאמינים ושואפים כי לאחר ספירת קולות החיילים יובהר הניצחון של צורי באופן מוחלט".

5 צפייה בגלריה
המטה של ציקי אבישר
המטה של ציקי אבישר
"ממתין לתוצאות". אבישר
(צילום: נחום סגל)

במטה ציקי אבישר ישבו הפעילים מרותקים למסכים כל הלילה, תחילה בשקט ודאגה אבל ככל שהזמן עבר האווירה השתנתה. פעיל: "אנחנו מרגישים את הכיוון ואת הניצחון. אנחנו רואים גם את האזורים החזקים שלנו, הקלפיות עם אוכלולסיות צעירות וזה מעודד. אנחנו מאמינים שהחיילים שהם ציבור שלנו ייתן לציקי את הניצחון והוא יהיה ראש העיר הבא החל מתחלילת שבוע הבא".
ציקי אבישר: "אני ממתין לתוצאות הצבעת החיילים והמעטפות הכפולות. זאת הזדמנות טובה לומר תודה גדולה לשותפיי לדרך, למתנדבים, לתושבים שתמכו בי ובסיעתי".
פורסם לראשונה: 17:29, 28.02.24