בית משפט השלום בחיפה נתן תוקף להסכמה בין הצדדים ושיחרר היום (חמישי) ממעצר את החשוד המרכזי, סגן ראש עיריית קרית ביאליק, יוסי אזריאל. אזריאל, המכהן גם כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בקריות, היה עצור במשך עשרה ימים בחשד למעורבות בפרשיית שחיתות ציבורית, וישהה כעת במעצר בית בן 10 ימים. בין היתר, נאסר עליו למלא את תפקידיו הציבוריים ולפקוד את משרדיהם למשך 45 יום. חקירת המשטרה נמשכת.
2 צפייה בגלריה
יוסי אזריאל עם עו"ד ששון בר-עוז
יוסי אזריאל עם עו"ד ששון בר-עוז
יוסי אזריאל עם עו"ד ששון בר-עוז
(צילום: נחום סגל )
כזכור, ביום שלישי שעבר נעצר אזריאל על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה, להב 433, לאחר שחקירה שהם מנהלים כבר למעלה משנה הפכה גלויה.
לטענת המשטרה, אזריאל חשוד במעורבות במספר פרשיות בעבירות של לקיחת ובקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה. על פי החשד, נמסר מהמשטרה פעל אזריאל מתוקף תפקידו בוועדה לתכנון ובניה יחד עם בני משפחתו ואחרים, על מנת להיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים בתמורה לקבלת טובות הנאה לו, לבני משפחתו ולמקורביו.
2 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה, היום
הארכת המעצר של יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה, היום
כופר בכל החשדות. יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה
(צילום: נחום סגל )
יחד עם אזריאל נעצרו שני בניו, טום אזריאל ובן אזריאל, שלושה אנשי עסקים והקבלן יוסי לאטי. כל העצורים שוחררו ביום שני האחרון, בעוד מעצרו של אזריאל הוארך ביום ראשון עד להיום (חמישי) לצורך השלמת החקירה.
היום כאמור הוא שוחרר בהסכמת הצדדים בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית בן 10 ימים, איסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה למשך 90 ימים פרט לבני משפחה מקרבה ראשונה, איסור יציאה מהארץ למשך 180 ימים, חתימה על התחייבות עצמית וערבות צד ג' בסך 50 אלף שקל כל אחת וכן, הפקדה כספית בסך 20 אלף שקל.
כמו כן, נאסר על אזריאל לכהן במשך 45 ימים בכל תפקדיו הציבוריים, הכוללים את תפקיד יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, סגן וממלא מקום ראש עיריית קרית ביאליק, חבר הנהלת החברה הכלכלית בקרית ביאליק, ויו"ר מפעל הקומפוסט. וכן, נאסר עליו להגיע לעירייה, למשרדי הוועדה לתכנון, לחברה הכלכלית ולקומפוסט.
סניגוריו, עורכי הדין ששון בר-עוז ושלמה בר-עוז: "היום שוחרר יוסי אזריאל ממעצרו ואנו שמחים על כך. אזריאל כופר בכל החשדות שהוטחו בו במהלך חקירתו. הוא שיתף פעולה באופן מלא עם חוקריו ונתן הסברים מפורטים לכל החשדות. הוא משוכנע נחרצות בחפותו המוחלטת. אנו סבורים כי לא דבק ביוסי כל רבב ואנו סמוכים ובטוחים כי יבוא יום והחשדות יתפוגגו כלא היו".
פורסם לראשונה: 16:28, 31.03.22