סטודנט במסלול העתודה האקדמית (19) מקרית אתא (שמו שמור במערכת, א"ג) נאלץ לעבור במשך שלושה ימים דרך ייסורים בפולין, לאחר שלטענתו חברת WIZZAIR ההונגרית ביטלה בהתראה של שעה את הטיסה שלו חזרה לארץ. כעת תובע הסטודנט פיצוי בסך 15 אלף שקל, בשל הקשיים שעבר וההוצאות שנאלץ לשלם מכיסו.
2 צפייה בגלריה
"אנשים המתינו בתור ולא ידעו שאין טיסה"
"אנשים המתינו בתור ולא ידעו שאין טיסה"
"אנשים המתינו בתור ולא ידעו שאין טיסה"
( צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
מכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, עולה כי הסטודנט קנה דרך חברת התעופה כרטיס חזרה לישראל מקראקוב לתאריך 2 באוגוסט 2022, בשעה 5.30. בעודו ממתין בשדה התעופה, קיבל הודעה במייל שהטיסה בוטלה.
רק כעבור מספר שעות קיבל מענה, ואז נאמר לו לרכוש כרטיס לטיסה של החברה שמתוכננת לצאת שלושה ימים לאחר מכן, מוורשה לישראל. "התקשרתי לאבא שלי לפנות בוקר", סיפר התובע, "וביקשתי דחוף את פרטי האשראי שלו כדי שאוכל לרכוש כרטיס טיסה. אציין שלא היה ברשותי כסף בגלל שהתקציב שלי נגמר, אני סטודנט עתודאי לפני גיוס לצבא".
הסטודנט ביקש שהחברה תממן לו שהות במלון עד לטיסה ארצה, ולאחר מספר שעות נאמר לו לנסוע למלון בוורשה, שם התברר כי אין כלל הזמנה על שמו. הוא פנה למלון אחר, ושם המתין שעות ארוכות עד שניתן לו חדר, ללילה אחד בלבד. למחרת נסע לשדה התעופה ומשם הופנה על ידי החברה למלון אחר, שם שהה עד לטיסה חזרה לארץ.

2 צפייה בגלריה
כרטיסי טיסה
כרטיסי טיסה
התובע נאלץ לקנות כרטיס טיסה נוסף
(צילום: shutterstock)

במהלך הימים קיבל התובע שוברים לשתי ארוחות בלבד. לדבריו, בשל העובדה שהוא שומר כשרות, נאלץ לרכוש אוכל בעצמו. "בסופו של מסע סבל זה, אשר אינו דומה כלל לחופשה, אלא להיפך, לאחר 3 ימים מלאים מיום הטיסה שבוטלה ללא הודעה מוקדמת מצד החברה אלה רק בעת ההמתנה לעלייה למטוס במועד הטיסה שבוטלה, טסתי חזרה לישראל, עייף, פגוע, תשוש ומאוכזב מהחופשה שנהרסה שלא באשמתי. כמו כן, איבדתי ימי עבודה בארץ (אני סטודנט לומד ועובד)".
בשל דחיית הטיסה נגרמו לתובע הוצאות רבות, כמו שירותי הסעות, הסעדה, משקאות, תקשורת, הארכת הביטוח הבריאותי, רכישת כרטיס טיסה נוסף ועוד. אבל כאשר פנה לחברה לקבלת פיצוי בגין מה שעבר, נאמר לו כי הוא יכול לקבל זיכוי על סך 200 שקל, למימוש בטיסה אחרת שירכוש מאותה חברה.
הסטודנט דורש כי החברה תפצה אותו בסכום של 15 אלף שקל.
בשיחה ל"ידיעות המפרץ", אמר השבוע התובע: "זה התחיל בזה שביטלו טיסה שעה לפני ההמראה. אנשים המתינו בתור ולא ידעו שאין טיסה. לא כולם אפילו קיבלו הודעות שזה בוטל. אני קיבלתי במייל. אחר כך המתנו בשדה כמה שעות, כדי שנציג ידבר איתנו. זה לקח שעות. הסתובבתי כשאין לי גרוש בכיס. פשוט רעב, כי לא היה לי כסף לקנות אוכל.
קראו עוד >>
"שלחו אותנו למלון שבו בכלל לא ידעו שאנחנו אמורים לשהות שם. בפוקס, שמענו מאדם אחר שהטיסה שלו בוטלה שהוא הופנה למלון אחר בעיר והלכנו לשם, בלי הפניה. ושם קיבלו אותנו ללילה. בבוקר פינו אותנו, ושוב הסתובבנו עד שסידרו לנו מלון. כל הזמן אמרו לנו, תקנו אוכל, נחזיר כסף. בסוף הבאתי קבלות, לא החזירו כמעט כלום. כל הטיול הזה היה סיוט אחד גדול".
טרם הוגש כתב הגנה בתיק.