הנהלת היורופקאפ בכדורסל אישרה, באופן חריג, כי המשחק בין קבוצות הפועל חיפה וקטאיה מפינלנד, בחצי גמר מוקדמות המפעל, שאמור להתקיים מחר (רביעי) אחר הצהריים בבולגריה, ייפתח בדקת דומיה לזכרו של איש הצוות שוקי מויאל (48), שהלך לעולמו באופן מפתיע בערב החג.
3 צפייה בגלריה
שוקי מויאל ז"ל
שוקי מויאל ז"ל
שוקי מויאל ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
מויאל גדל באצטדיון קרית חיים וליווה את קבוצות הנוער והבוגרים לכל מגרש בארץ. בשנים האחרונות התגורר ביישוב שלומי בגליל המערבי, והוא יובא למנוחות מחר (רביעי) בצהריים.
שוקי גדל במשפחה אדומה, כאשר גם אביו היה קשור למחלקת הנוער בכדורגל, במתחם קרית חיים. היה אוהד שרוף, הגיע לכל משחק בית ונסע לכל משחקי החוץ והיה מקורב להנהלה.

3 צפייה בגלריה
"יד ימיני בכל דבר ועניין, והכל בהתנדבות מלאה". רון פלדהיים ושוקי מויאל ז"ל
"יד ימיני בכל דבר ועניין, והכל בהתנדבות מלאה". רון פלדהיים ושוקי מויאל ז"ל
"יד ימיני, והכל בהתנדבות מלאה". רון פלדהיים ושוקי מויאל ז"ל
(צילום: באדיבות מועדון הכדורסל הפועל חיפה)

רון פלדהיים, יו"ר קבוצת הכדורסל של הפועל חיפה, סיפר מבולגריה, שם הוא שוהה עם קבוצת הכדורסל, כי מויאל שימש, בהתנדבות, כיד ימינו, גם בקבוצת הכדורגל וגם בקבוצת הכדורסל.
במשך שנתיים גם היה הקמע של הקבוצה, בדמות "רוקי הנמר", ועשה הכל דבר כדי לסייע למועדון האהוב, החל מסיוע בניהול משק הקבוצה, הפעלת עמדות לחלוקת כרטיסים, לקיחת מכוניות של זרים למגרשים מרוחקים, סיוע בכביסה ומה לא, הכל בהתנדבות מלאה.
פלדהיים: "אפילו למשחקים באילת הוא הגיע. החיים שלו היו הפועל חיפה. הוא החל לעזור כשהגעתי לקבוצת הכדורגל בשנת 2012 והמשיך איתי לכדורסל, לפני חמש שנים. היה יד ימיני בכל דבר ועניין, והכל בהתנדבות מלאה. הוא אהב את המועדון ואת האנשים בו, והם אהבו אותו בחזרה".
מויאל, נשוי לטלי ואב לשלושה ילדים, בנו הבכור אליאב ושתי בנות, תהילה ויובל. בשנים האחרונות עבר להתגורר בשלומי.
מויאל, שסבל מבעיות רפואיות שונות ואף קיבל אחוזי נכות על כך, חש לא בטוב בערב חג ראש השנה, ובעת שהלך לקניות עם בנו, התלונן שקשה לו לנשום. אחרי ארוחת החג הוא שוב התקשה לנשום, ובנו ביקש להזמין אמבולנס, אבל מויאל סירב.

3 צפייה בגלריה
שוקי מויאל ז"ל
שוקי מויאל ז"ל
אדום מלידה. שוקי מויאל ז"ל
(צילום: באדיבות מועדון הכדורסל הפועל חיפה)

למרות זאת הגיע אמבולנס, והצוות ביקש לפנותו לבית חולים, אך מויאל שוב סירב. באותו השלב אמר לאשתו לשמור על הילדים ואיבד הכרה. אנשי הצוות ביצעו בו החייאה והחזירו אותו להכרה תוך פינויו לבית החולים. במרכז הרפואי לגליל הוא שוב איבד הכרה, שם נקבע מותו.
קראו עוד >>
פלדהיים: "שוקי הוא אדם שכמות האהבה שהוא מקבל היא מטורפת. קיבלתי את הבשורה המרה כשאני עם הקבוצה בבולגריה. זו אחת הבשורות הקשות ביותר שקיבלתי בחיי. כולם פה בהלם ממה שקרה לשוקי. הוא היה אמור להיות איתנו פה, ורק מסיבות טכניות לא הצטרף".
יצוין, כי אוהדי הקבוצה פתחו במבצע גיוס כספים כדי לסייע למשפחתו של שוקי מויאל בתקופה הקרובה.
פורסם לראשונה: 18:50, 27.09.22